• پنج شنبه ٢٤ تير ١٤٠٠-١٣:١٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٢٠٠٧
به منظور پاسداشت خدمات مدافعان جنگل و منابع طبیعی؛

آیین پلاک‌کوبی خیابان «جنگلبان» در منطقه ۲۲ برگزار شد

آیین پلاک‌کوبی خیابان «جنگلبان» صبح امروز با حضور «سید آرش حسینی میلانی» رییس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر، «مسعود منصور» معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، «عیسی فرهادی» فرماندار تهران و «حسن رحمان‌زاده» شهردار منطقه ۲۲ و نمایندگان تشکل‌های محیط زیستی برگزار شد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران آیین پلاک‌کوبی خیابان «جنگلبان» صبح امروز با حضور «سید آرش حسینی میلانی» رییس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر، «مسعود منصور» معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، «عیسی فرهادی» فرماندار تهران و «حسن رحمان‌زاده» شهردار منطقه ۲۲ و نمایندگان تشکل‌های محیط زیستی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، سید آرش حسینی میلانی گفت: یکی از رویکردهای شورای پنجم در نامگذاری معابر، پاسداشت و تقدیر از فعالان محیط زیستی و افرادی است که به نوعی در حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی نقش دارند. در این چارچوب، این هفته از معبری به نام «مه‌لقا ملاح» مادر محیط زیست ایران پرده‌برداری شد و تعداد دیگری از خیابان‌ها و معابر تهران به نام فعالان محیط زیست نامگذاری شده‌اند.

وی جنگلبانی را برای شهر تهران مهم دانست و اظهار داشت: نخستین پارک جنگلی تهران که سپس به یک بوستان شهری تبدیل شد، پارک ساعی است که به نام کریم ساعی، بنیان‌گذار علوم منابع طبیعی، مؤسس رشته جنگلداری در ایران است.

این عضو هیات رییسه شورای شهر ادامه داد: منطقه ۲۲ ارتباط و پیوند تنگاتنگ و نزدیکی با مناطق جنگل‌کاری دارد. این منطقه در حاشیه جنوبی رشته‌کوه توچال قرار دارد. همچنین میزان وسعت کمربند سبز شهر تهران اکنون به ۴۳ هزار هکتار مترمربع رسیده است که امیدوارم موجب ارتباط بیشتر ‌و بهتر مردم با مناطق جنگلی و ضرورت توجه بیشتر به منابع طبیعی شود

حسینی میلانی در پایان ابراز امیدواری کرد که رویکرد شورای پنجم در پاسداشت خدمات برزگان و اساتید به ویژه فعالان محیط زیستی در نامگذاری معابر در شورای ششم ادامه یابد.

در ادامه این مراسم، مسعود منصور، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تصریح کرد: سال قبل که شورای شهر تهران خیابانی را به نام جنگلبان نامگذاری کرد، تصور نمی‌کردیم این رویکرد و نامگذاری در سایر شهرها گسترش یابد اما خوشبختانه اکنون در تعدادی از شهرها معابر، میادین و پارک‌هایی را به نام جنگلبان نامگذاری کرده‌اند.

وی با بیان اینکه با همکاری و مشارکت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری و شهرداری‌ها، پارک‌های آبخیزداری دردست احداث هستند تا هم از وقوع سیلاب جلوگیری کرده و هم محلی برای تفرج مردم باشند، خاطرنشان کرد: امروز نیز تفاهم‌نامه‌ای میان شهرداری منطقه ۲۲ و اداره‌کل منابع طبیعی استان تهران جهت واگذاری بهره برداری از ۶۰۰ هکتار پارک جنگلی به امضا می رسد.  

معاون وزیر جهاد کشاورزی در پایان از شورای پنجم بابت این نامگذاری و از حمایت‌های شهرداری منطقه ۲۲ تشکر و قدردانی کرد.

در پایان مراسم، حسینی میلانی به همراه رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری و شهردار منطقه ۲۲ از مرکز گلماند منطقه ۲۲ در میدان موج بازدید کرد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: