• يکشنبه ٢٠ تير ١٤٠٠-١٦:٥٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٩٨٦
مسجدجامعی در صحن شورای شهر تهران:

در نامگذاری روزها در تقویم به سوابق مشابه در سال‌های قبل توجه شود

عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره تعیین روز پاکبان در تقویم شهری گفت: طبق آیین‌نامه شورای فرهنگ عمومی نمی‌توان دو مناسبت را در یک روز قرار داد و بهتر است تعیین روز پاکبان در روز زمین پاک نباشد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران احمد مسجدجامعی در جلسه علنی روز یکشنبه شورای اسلامی شهر تهران با بیان این مطلب افزود: پیشنهاد خانم دکتر نوری در مورد تعیین روز پاکبان پیشنهاد بسیار خوبی است اما اگر این پیشنهاد بخواهد به شورای فرهنگ عمومی ارائه شود، دو مناسبت در یک روز نمی‌توانیم داشته باشیم.

وی افزود: یعنی اگر روز زمین پاک در تقویم آمده نمی‌تواند آن روز، روز پاکبان هم باشد زیرا تحت‌الشعاع همدیگر قرار می‌گیرد؛ تا جایی که می‌دانم روز زمین پاک در تقویم آمده است بنابراین این پیشنهاد از لحاظ آئین‌نامه‌ای در دستور قرار نمی‌گیرد.

مسجدجامعی اضافه کرد: حیف است پیشنهادی به نام روز پاکبان بدهیم که اصلاً در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار نگیرد.

وی همچنین در مورد تعیین نام روز باغبان در تقویم گفت: درباره روز باغبان قبلاً هم گفته بودم که می‌توان لقب باغبان پایتخت را به آقای مختاری، مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز داد؛ زیرا ایشان چهل سال در حوزه فضای سبز فعالیت دارند و کار باغبانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه خوب است در تقویم روز باغبان داشته باشیم، افزود: در سال‌های پیش و در دولت اصلاحات پیشنهادی را برای روز گل و گیاه در 25 خرداد ارائه کرده بودیم که تصویب هم شد و بنا به دلایلی که آن را نمی‌دانم در دولت بعد از تقویم حذف کردند.

مسجدجامعی با بیان اینکه مشابه چنین تصمیمی سابقه و پیشینه دارد، گفت: در همان سالی که مسئول جلسه شورا بودم دوباره این پیشنهاد به شورای فرهنگ عمومی داده شد و به واقع چنین درخواستی از شورای شهر به شورای فرهنگ عمومی هم رفته است.

 وی افزود: به هر حال ما چنین سابقه‌ای هم در تقویم داریم و اگر می‌خواهیم پیشنهاد را به صورت مستند به شورای فرهنگ عمومی ارائه کنیم باید به این سوابق هم دقت شود که چنین روزی در تقویم بوده است و ثبت و ضبط هم شده بود و می‌توان به آن مجدداً ارجاع داد. اما اگر منظور این طرح، گنجاندن این مناسبت ها در تقویم شهرداری تهران باشد، بلامانع و کار خوب و ماندگاری است ولو در تقویم ملی ثبت نشود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: