• شنبه ١٩ تير ١٤٠٠-١٠:٤٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٩٧١
حق شناس در گفت‌وگو با ایلنا:

شهرداری درباره قراردادهای مرکز ارتباطات و معاونت فرهنگی شفاف‌سازی کند/ از تخلفات با رقم‌‌های کوچک هم نباید گذشت

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران خواستار شفاف‌سازی شهرداری درباره قراردادهای مرکز ارتباطات و معاونت فرهنگی و اجتماعی شد.

 
به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران «محمد جواد حق‌شناس» رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در واکنش به اخبار منتشره مبنی بر بازداشت تعدادی از مدیران ارشد شهرداری توسط سربازان گمنام به دلیل هزینه‌کردهای نامتعارف در معاونت ارتباطات و امور بین الملل و معاونت فرهنگی و اجتماعی گفت: وقتی جامعه نسبت به یک خبر حساس می‌شود یعنی موضوع حائز اهمیت است. اعضای شورا و هم نهادهای نظارتی  به طور حتم موضوع را پیگیری می‌کنند تا ماجرا شفاف شود و به اطلاع عموم برسد. 
 
او ادامه داد: طبیعتا این موضوع نیز در بین اعضای شورا هم مطرح شده و مدیریت شهری نیز مورد سوال و پرسش در این زمینه قرار گرفته است تا توضیحات خود را ارائه دهند. 
 
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران اضافه کرد: درباره ابعاد این موضوع و صحت خبر انتظار ما این است که مدیریت شهری واضح و روشن بیان کند که مساله چه بوده و ابعاد آن را برای شورای شهر بیان کند. منتظر هستیم که مساله دقیق‌تر روشن شود تا آن را اعلام کنیم. 
 
او اظهار کرد: نمایندگان مردم در شورا نسبت به مباحث شهری، حقوق مردم، سرمایه‌های متعلق به مردم چه مادی و چه معنوی تاکنون با حساسیت لازم مسائل را دنبال کرده و حتی هزینه‌اش را هم پرداخت کرده‌اند. 
 
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران افزود: در جایی که در مواجهه با قدرت بودیم نهراسیدیم و تخلفات مربوط به ملک ریاست جمهوری در جماران را پیگیری و با آن برخورد کردیم، تخلف مجلس در خیابان مردم مورد دیگری است که اعضای شورا پیگیری کردند و تذکر دادند. 
 
او اضافه کرد: اگر جایی مسجل شود، تخلفی صورت گرفته و حتی در سطوح بسیار بزرگ هم بوده، کوتاهی از سوی شورا نشده است چه برسد به سطوح پایین‌تر!
 
او با اشاره به ارقام منتتشر شده در قراردادهای شهرداری در حوزه مرکز ارتباطات و معاونت فرهنگی و اجتماعی گفت: هرچند عددی که اعلام شده نسبت به حجم تخلفات قبلی عدد کوچکی است، اما از همین عدد کوچک هم نباید گذشت، ولی باید مساله دقیق و روشن شود و موضع شهرداری نیز در این زمینه با مستندات به صورت شفاف و روشن بیان شود تا بتوانیم درباره آن‌ها اظهارنظر کنیم. 
 
حق‌شناس در واکنش به اینکه در این روزهایی که در تهران با خاموشی‌های گسترده و کم‌آبی روبرو هستیم، چراغ‌های برج میلاد با وجود تعطیلی، روشن است و آبیاری فضای سبز نیز در خارج از ساعت مجاز تعیین شده انجام می‌شود، اظهار کرد: همیشه در آغاز فصل گرما این تذکرات داده شده است و دستورالعملی برای زمان آبیاری فضای سبز در نظر گرفته شده است تا آبیاری در ساعاتی از روز که تبخیر آب را در پی ندارد انجام شود. 
 
او اضافه کرد: در حوزه برق نیز رعایت کردیم و برق معابر در دوره‌ای که در زمستان با خاموشی مواجه بودیم خاموش می‌شد و شهرداری در این زمینه همکاری کرد. این مساله را رد نمی‌کنم و ممکن است در جاهایی ناهماهنگی وجود داشته باشد که نیازمند تذکر موردی است تا جلوی آن گرفته شود. حتی هر شهروندی می‌تواند به طور موردی این مساله را دنبال کند و بخواهد از آبیاری در خارج از ساعت مقرر جلوگیری شود.
 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: