• يکشنبه ٣٠ خرداد ١٤٠٠-١٣:٥٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٨٥٠
رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا:

کاهش بوی نامطبوع در تهران؛‌ آرادکوه تا 5 سال آینده منتقل نمی‌شود

تهران (پانا) - رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران ضمن تشریح اقدامات مدیریت شهری برای بهبود وضعیت مجتمع آرادکوه گفت جابه‌جایی آرادکوه به برنامه میان مدت نیاز دارد و انتقال آن در 5 سال آینده رخ نمی‌دهد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران سید آرش حسینی میلانی در گفت‌وگو با پانا درخصوص پیگیری‌های شهرداری تهران برای حل مشکلات مجتمع دفع و پردازش پسماند آرادکوه اظهار کرد: «تلاش شهرداری و پیگیری شورای شهر تهران در دوره پنجم برای حل مشکلات آرادکوه این بوده است که فرایندهای مدیریت پسماند در آرادکوه اصلاح شود و در این زمینه با اقداماتی که صورت گرفته، سعی شد تا حد امکان از انتشار بوی نامطبوع در شهرک‌های اطراف، بافت مسکونی اطراف و اتوبان فرودگاه امام خمینی کاسته شود.»

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران ادامه داد:‌ «اقداماتی که انجام شد پس از یکسال و نیم به نتیجه رسیده است و فرایندهای پردازش و تولید کمپوست اصلاح شده است. علاوه بر این اصلاحاتی در ایستگاه‌های میانی انجام شده است تا تولید شیرابه کاهش یابد و شیرابه،‌ بهتر تصفیه شود. همچنین کانال‌هایی در آرادکوه طراحی و حفر شده است که شیرابه به صورتی به حوضچه تصفیه هداست شود که بوی کمتری منتشر ‌شود.»

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد:‌ «در بازدیدهایی که از مجتمع آرادکوه صورت گرفته، فرایندها اصلاح شده است مضاف بر اینکه ایستگاه مانیتورینگ هم تهیه و بخش هواشناسی آن راه‌اندازی شده است و بخش بو نیز در حال تجهیز است که اگر راه‌اندازی شود، نتیجه اقدامات شهرداری قابل رصد و پیگیری است.»

حسینی میلانی در ادامه درباره جابه‌جایی و انتقال آرادکوه نیز گفت:‌ «در طرح جامع مدیریت پسماند به موضوع جابجایی و جانمایی مکان جدید آرادکوه پرداخته شده است. در این طرح یکسری مطالعات وجود دارد که یکی از آن بخش‌ها جانمایی است و برای تحقق آن مشاور انتخاب شده و موضوع در حال بررسی است. حدود 11 ماه آینده خروجی این مطالعات مشخص می‌شود و گزینه‌های مختلف برای انتقال آرادکوه مشخص خواهد شد. همچنین هزینه‌های انتقال آرادکوه مشخص می‌شود زیرا اثرات اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی آن باید مشخص شود.»

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران خاطرنشان کرد:‌ «وقتی هزینه‌های جابه‌جایی آرادکوه مشخص شود،‌ ذی‌نفعان موضوع(دولت،‌شهرداری و محیط زیست) وارد هم‌اندیشی و مذاکره می‌شوند. البته جابه‌جایی آرادکوه تبعاتی برای منطقه جدید دارد و تغییر آن یکی از کارهای سخت برای کلانشهر تهران است که به وفاق جمعی نیاز دارد و باید در یک برنامه میان مدت انجام شود و این اتفاق در 5 سال آینده رخ نمی‌دهد زیرا به زمان و بودجه قابل توجهی نیاز دارد و تامین آن از عهده شهرداری خارج است.»

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: