• دوشنبه ٢٤ خرداد ١٤٠٠-١١:٢٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٨٠٤
حجت نظری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ناظر مشخصی برای کودکان کار وجود ندارد/ بین «کودک کار» و «کار کودک» باید تفاوت قائل شویم

عضو شورای شهر تهران گفت: برای اجرای قوانین کار کودک نه تنها ضمانت اجرایی دقیقی نداریم، بلکه ناظر مشخصی هم در این حوزه وجود ندارد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران بشیر حجت نظری،عضو کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به موضوع کودکان کار اظهار کرد: سازمان ملل متحد امسال را با عنوان محو هرگونه کار کودک نامگذاری کرده که امیدوارم این نامگذاری در تمام دنیا منجر به محو کار کودکان شود.
وی ادامه داد: ما باید بین دو واژه کار کودک و کودک کار تمایز و تفاوت قائل شویم، متأسفانه برخی اوقات تصور می‌شود که این ۲ واژه هم معنا هستند، اما واقعیت این است که کودک کار انسانی است که قربانی معضل و مساله‌ای به نام کار است، ما نمی‌خواهیم با کودک کار مبارزه کنیم ما می‌خواهیم با کار آن مبارزه کنیم.
 
عضو کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در هیچ‌کجای دنیا نباید کودکان مشغول کار‌های دشوار یا آسان شوند تا به معیشت خانواده کمک کنند، این موضوعی است که متاسفانه دنیا با آن مواجه است و بسیاری از کودکان در مزارع، کارگاه‌ها و... کار می‌کنند که مشکلات زیادی را هم متحمل می‌شوند.
 
حجت نظری گفت: امیدوارم در ایران قوانین و مقررات به روز شوند و ضمانت اجرایی بیشتری هم داشته باشند و برای اجرای قوانین کار کودک نه تنها ضمانت اجرایی دقیقی نداریم، بلکه ناظر مشخصی هم در این حوزه وجود ندارد و انتظار می‌رود این مقررات به روز شوند.
 
وی بیان کرد: امسال به واسطه شرایط کرونایی، در بسیاری از کشور‌های دنیا روند مقابله با کار کودک معکوس شده و حتی در برخی از کشور‌ها هم کند شده است، همچنین این شرایط نامناسب اقتصادی برخی از کودکان را از کودکی کردن دور می‌کند و امیدواریم این بهره‌کشی‌ها به پایان برسد.
 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: