• يکشنبه ٢٣ خرداد ١٤٠٠-١٦:١٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٧٩١
خلیل آبادی:

ساخت پارکینگ های زیر سطحی تحولی عظیم در حمل و نقل و ترافیک ایجاد خواهد کرد

حسن خلیل آبادی با بیان اینکه روزانه سه میلیون نفر از شهرهای اطراف وارد تهران می‌شوند که فضایی برای پارک اتومبیل خود ندارند، گفت: اگر طرح ساخت پارکینگ های زیر سطحی مصوب شود و بروکراسی شهرداری اجازه دهد به سرعت پارکینگ‌های زیرسطحی با سرمایه‌گذاری افرادی که آمادگی اجرای آن را دارند، ایجاد شود، شاهد تحولی عظیم در این حوزه خواهیم بود و معضل اجتماعی حل خواهد شد.

 به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران حسن خلیل‌آبادی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش، در سیصد و یکمین جلسه رسمی این شورا در خصوص طرح «الزام شهرداری به ارائه برنامه عملياتی احداث پاركينگ عمومی در شهر تهران و پاركينگ‌های زير سطحی با رويكرد مشاركتی» گفت: این طرح برای حل مشکل ترافیک بوده و تاکید آن بیشتر بر مناطق خارج از محدوده طرح ترافیک است.
وی افزود: چراکه به سبب تراکم ساختمان‌ها در داخل محدوده‌های طرح ترافیک چنین امکانی برای ساخت پارکینگ‌های زیرسطحی وجود ندارد. 
خلیل‌آبادی محله افسریه را یکی از محلاتی خواند که با معضل کمبود پارکینگ روبه‌رو است و عنوان کرد: در این محله اغلب سر جای پارکینگ درگیری پیش می‌آید و خانه‌ها متراکم و بدون پارکینگ است که باید این مشکل رفع شود.
وی با تاکید براینکه نباید مانع ساخت پارکینگ در یک فضای عمومی شهری و رفع مشکلات محلات شویم، گفت: این مشکل برای اطراف طرح ترافیک است و افرادی که با خودرو شخصی تردد می‌کنند این امکان را ندارند که خودروی خود را در پارکینگ بگذارند و برای ادامه مسیر و ورود به مناطق محدوده طرح ترافیک از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.
عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش با بیان اینکه روزانه سه میلیون نفر از شهرهای اطراف وارد تهران می‌شوند که فضایی برای پارک اتومبیل خود ندارند، گفت: اگر این طرح مصوب شود و بروکراسی شهرداری اجازه دهد به سرعت پارکینگ‌های زیرسطحی با سرمایه‌گذاری افرادی که آمادگی اجرای آن را دارند، ایجاد شود، شاهد تحولی عظیم در این حوزه خواهیم بود و معضل اجتماعی حل خواهد شد.
شایان ذکر است کلیات این طرح با " ۱۰ " رای به تصویب رسید
301-13

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: