• شنبه ٢٢ خرداد ١٤٠٠-١١:٠٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٧٧٦
حسن رسولی:

شهر را طوری اداره کردیم که آبروی کشور حفظ شود

خزانه‌دار شورای شهر تهران وضعیت آغاز دوره مدیریت شهری پنجم و مهم‌ترین چالش‌های این دوره را تشریح کردو گفت: شهر را طوری اداره کردیم که آبروی کشور حفظ شود.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل از ایسنا، حسن رسولی گفت: ما منتخبین و موکلین مردم تهران موظف هستیم در ماه‌های پایانی کارنامه‌مان را ارائه کنیم که بسیاری ازهمکاران این کار را انجام دادند وبنده هم به آن خواهم پرداخت. اما قصد دارم به شرایطی اشاره کنم که شورای پنجم در خیابان بهشت مستقر شد و بعد به چالش‌ها و مشکلات این دوره بپردازم.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های دوره پنجم شورای شهر بادوره‌های قبل این است که بعد از ۱۴ سال که شورای شهر با اکثریت مطلق یا با اکثریت تعیین کننده در اختیار اصولگرایان بود. مردم بسیج شدند و بعضا تا چهار و پنج ساعت هم در صف ایستادند تا نسبت به روند ۱۴ ساله قبلی تغییر ایجاد کنند و موفق هم شدند. عامل تعیین کننده دیگر، دوره دوم جناب آقای روحانی بود. در شرایطی که در سال ۹۲ همه بسیج شدیم تا کشور از چنبره جنگ نجات پیدا کند. برخی اتفاقاتی رخ داد که امروز شاهد آن هستیم و بخش اعظمی از سرمایه اصلاحات لطمه دید.

رسولی، عامل بعدی تشدید تحریم‌های آمریکا را به خصوص همزمان با راهیابی ترامپ به کاخ سفید دانست و گفت: این موضوع فشار مضاعفی را بر کشور ما وارد کرد. به طوری که از نظر من ما در این دوره چهار ساله شرایطی سخت تر از دوره مهندس موسوی و دولت دفاع مقدس داشتیم.

این عضو شورای شهر تهران  عامل بعدی را شیوع کرونا دانست و گفت: شیوع کرونا جهان را تحت تاثیر قرار داد. بسیاری از حوزه های کسب و کار را تعطیل یا وارد رکود جدی کرد و فقط در پایتخت با ۶۳ درصد کاهش  در تعداد صدور پروانه های ساختمانی شهری مواجه بودیم . بسیاری از واحدها و سازمان‌های درآمدزای شهرداری  تحت تاثر کرونا و تحریم فعالیت کرده و عملا بدون درآمدزایی با همان هزینه ها فعالیت کردند. به طوری که می‌توان گفت به قیمت ثابت سال ۹۵ میزان دریافتی‌های شهرداری تهران در مقایسه با ۱۴ سال گذشته به میزان ۴۲ درصد کاهش پیدا کرده است.

رسولی افزود: ما اصلاح طلبان در شورای شهر با اتخاذ سیاست های ریاضتی و صرفه جویی به گونه ای عمل کردیم که آبروی تهران به عنوان پایتخت جمهوری اسلامی ایران به خطر نیفتد. ما با ۴۲ درصد صرفه جویی سعی کردیم و به بدهی‌های شهر اضافه را  نکنیم بلکه  دو هزار میلیارد را هم پرداخت کردیم ودر این میان هیچ یک از مسوئلان و دستگاه های کشور به ما کمک نکرد.

وی به ماجرای انتخاب نجفی برای شهرداری تهران پرداخت و گفت: افراد مختلفی برای شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفتند. آقایان نجفی، بی‌طرف، آخوندی، جهانگیری و ... و درنهایت ما فردی را انتخاب کردیم که سابقه وزارت، معاونت رییس جمهوری و شش سال حضور در شورای شهر را در کارنامه داشت، به نظرم ما انتخاب صحیحی کردیم. اما آقای نجفی وارد دامی شد و دیگران هم ایشان را هل دادند و آن اتفاقات رخ داد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: شهردار دوم ما با عدم وفای به عهد مجلس دهم که با سرمایه اصلاحات روی کار آمده بود، وارد مسیر دیگری شد و از ما گرفت. در عین حال ما ۲۱ عضو شورای شهر طبق قولی که به مردم داده بودیم با هم ماندیم و حتی آقای هاشمی هم برحسب این قول و قرار همچنان با ما ماندند و شهردار نشدند.

وی در بخش دیگری ازسخنان خود گفت: ما پس از ۱۴ سال وضعیتی را تحویل گرفتیم که سه انتخابات ریاست جمهوری با پول مردم هزینه شده بود. آقای احمدی نژاد با پول پاشی در هیات‌های مذهبی از جیب مردم از بهشت به پاستور رفت. آقای قالیباف دو دوره تمرین کردند و انتخاب نشدند. ما قول دادیم که در شهرداری نظم و انضباط را برقرار خواهیم کرد و اجازه ندادیم از حق الناس بهره برداری تبلیغاتی شود. به طوریکه در انتخابات اسفند ۹۸ و در انتخابات ریاست جمهوری دیگر اسمی ازشهرداری تهران و اموال مردم در انتخابات مطرح نشد. 

رسولی با بیان اینکه شورای شهر اصلاح‌طلب اعتبارات حوزه حمل و نقل و ترافیک و آلودگی هوا را  ۵۰۰ درصد بیشتر از دوره قبل افزایش داد،  گفت: در مقایسه با ۱۲ سال قبل که هر سال ۶ ایستگاه مترو افتتاح شده بود، ما در این دوره سالانه ۸ ایستگاه مترو را به بهره برداری رساندیم که رکورد بالایی است.

خزانه دار شورای شهر تهران تصریح کرد: با توجه به ریل گذاری که صورت گرفت می‌توانیم مدعی باشیم که نسبت به اول شهریور ۹۶  که شورا را تحویل گرفتیم، شهر فضای خوبی دارد.

وی در خصوص لیست نهایی اصلاح طلبان نیز گفت: ۱۲ نفر عضو فعلی شورا در انتخابات ثبت نام کردند که شش نفرشان را رد کردند. ان شاالله ۱۵ نفر دیگر هم به این افراد اضافه خواهند شد و ما تلاش می‌کنیم خیلی زود لیست را ارائه کنیم و ان‌شاالله در دوره ششم هم پارلمان شهری برخاسته از جریان اصلاحات باشد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: