• شنبه ٢٢ خرداد ١٤٠٠-١٠:٥٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٧٧٣
محمد علیخانی مطرح کرد

در دوره پنجم مدیریت شهری کارغیرقانونی و پروژه غیرکارشناسی انجام نشد

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: در دوره پنجم مدیریت شهری کارهای بسیاری انجام شد اما کار غیرقانونی و پروژه های غیرکارشناسی و هزینه‌بر مثل پل صدر انجام نشد و افتخار می‌کنیم که از این دست پروژه ها در این دوره نداشتیم.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل از ایسنا، محمد علیخانی گفت: کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر پنجم متشکل از چهار عضو است. ما در آغاز کار اولویت‌های دوره را مشخص کردیم و گفتیم در بخش حمل و نقل، توسعه حمل و نقل عمومی به منظور کاهش ترافیک و کاهش آلودگی هوا باید در اولویت باشد.

وی ادامه داد: در بخش عمرانی، تکمیل پروژه های نیمه تمام را در دستورکار قرار داده و آغاز کردیم. ما در شهر تهران پروژه‌هایی داشتم که ۱۲ سال قبل کلنگ احداث آن بر زمین زده شده اما ناتمام مانده بود. مانند بزرگراه شهید رستگار که دو فاز از آن  در این دوره به بهره برداری رسید. ساخت این پروژه حدود ۳۰۰ میلیارد هزینه داشت، اما ۵۰۰ میلیارد هزینه رفع معارضین آن بود که پرداخت شد و ما این پروژه را که باعث آزار مردم در منطقه ۱۵ شده بود به اتمام رساندیم.

علیخانی با بیان اینکه  ۸۰ درصد پروژه های نیمه تمام دوره قبل را به اتمام رساندیم، گفت: می‌گویند در این دوره از شورا کاری نشده است. اگر کاری نشده باید بگویم که بله. در این دوره کار غیر قانونی و پروژه های غیر کارشناسی و هزینه‌بر مثل پل صدر انجام نشد و اتفاقا  افتخار می‌کنیم که از این دست پروژه ها در این دوره نداشتیم. رویکرد ما رویکرد انسان محوری و توجه به انسان بوده است و معتقدیم  همان حقی را که افراد سالم در شهر از آن برخوردارند باید افرادکم توان هم برخوردار باشند.

نامزد ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران افزود: در همین راستا هم بود که اکثر ایستگاه‌هایی که افتتاح شد راحتما مجهز به آسانسور کردیم. فضاهای شهری را مناسب سازی کردیم و خب انسان محوری یعنی همین اقدامات که انجام شده و همچنان هم باید انجام شود.

وی با بیان اینکه در دوره پنجم مدیریت شهری توجه به ایمنی، امنیت و تاب آوری شهر را در دستور کار قرار دادیم، گفت: معمولا تا وقتی حادثه‌ای در شهر رخ نداده، کسی نمی‌داند که موضوع چقدر مهم بود. مردم سیل شیراز را به خاطر دارند که در عرض چند دقیقه چطور رخ داد و چند نفر جان خود را از دست دادند. اما مردم از خود نپرسیدند که چرا در تهران با وجود همان بارش ها چنین اتفاقی رخ نداد؟ دلیلش این بود که از قبل آن را پیش بینی کردیم. از  دوره آقای افشانی پایش ها شروع شد و ما بر اساس آن، مسیل ها را لایروبی کردیم. ۲۵ کیلومتر از شبکه جمع آوری آب‌های سطحی در شهر تهران ساخته یا تکمیل شد.

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه بیشترین اعتبار را به بخش ایمنی شهرتهران اختصاص دادیم، گفت: زمانی که ما وارد شورا شدیم، فهمیدیم که برخی از خطوط مترو را در پایان دوره قبلی به شکل نمایشی و برای ارائه گزارش عملکرد افتتاح کرده‌اند. خط هفت مترو افتتاح شده اما فاقد هواکش و ایمنی بود. بخشی از خط شش هم مشکل داشت. ما جان مردم برایمان مهم است و به همین دلیل ایستادیم و گفتیم تا زمانی که ایمنی کامل برقرار نشود آن را راه اندازی نکنیم.

علیخانی به ساخت واگن ملی مترو نیز اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از کارهای مهم ما در بخش حمل و نقل، ساخت واگن ملی بود. در این دوره ما واگن ملی را ساختیم. حتما می‌دانید که بیش از ۷۰ درصد قطعات واگن های مترو از خارج از کشور وارد می‌شد. ساخت واگن ملی مترو کلید زده شد و اولین نمونه آن رونمایی شد. در این واگن های تولید داخل، ۸۵ درصد تجهیزات و قطعات ساخت داخل است.  این موضوع هم باعث اشتغال شد و هم از شرکت های داخلی حمایت کردیم و کار رونق گرفت. در واقع ۸۵ درصد از وابستگی ما به خارج قطع شد. اما متاسفانه به این دستاورد بزرگ به اندازه پل صدر نپرداختند.

وی ادامه داد: ما خرید اتوبوس و مینی بوس را داشتیم که در خرید آنها دو فاکتور مهم رعایت شد. یکی داشتن فیلتر جاذب بود و دیگری مناسب سازی اتوبوس ها به رمپ و ویلچر برای حضور معلولان که در این دوره انجام شد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: