• سه شنبه ١٨ خرداد ١٤٠٠-١٥:١٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٧٤١
الهام فخاری مطرح کرد:

ما در این چهار سال سپری شده بر سرمایه‌های شهر چوب حراج نزدیم/ دیر یا زود ثمره کارنامه مدیریت پنجم شهر بر همگان روشن می شود

الهام فخاری طی نطقی در جلسه شورای شهر تهران تاکید کرد: به همت هم قطاران در عرصه مدیریت شهری از بخش تقنینی تا نظارتی اجرایی و عملیاتی و دیگر عرصه‌های کارنامه‌ای از ما برجای مانده که فراتر از همه زوائد دیر یا زود ثمره و اثر آن بر همگان روشن خواهد شد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران الهام فخاری عضو شورای شهر تهران در جریان سیصدمین جلسه طی نطقی با بیان اینکه  در یکی از مهم‌ترین و البته خطیرترین ایام چند دهه گذشته قرار داریم ادامه داد: در بحبوحه تلاطم‌های پرفشار و گسترش و شیوع اپیدمی کرونا در ظلمانه‌ترین روزگار تحریم‌های ظالمانه در برهه‌ای که نه به‌سان ادوار گذشته فقط برهه حساس، بلکه حساس در حساس است. همه چیز دست به دست هم داده که چرخ روزگار برای مردمان شهر و کشورم سخت و طاقت فرسا به چرخش آید. ما در مجموعه مدیریت شهری شاید بیش و پیش از همگان با این فشارهای ملموس و این مضایق پرشمار را با گوشت و پوست خود لمس کرده‌ایم اما سر خم نکرده‌ایم.

رییس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه افزود: کنج عافیت نجسته و به کناره ننشسته‌ایم. که شهر جانی دارد و شهروندان جانی. همکاران کارکنان مدیران کارگران از خرد و کلان در عرصه و پهنه مدیریت شهری کلانشهر پایتخت در این سال‌های سخت نه قصد کوتاه آمدن داشته‌اند و نه فرصت و مجالی برای ایستایی و خمویی. هرکدام به نوبه خود آستین‌ها را بالا زده و بهم دان آمده‌اند تا نه فقط کار شهر زیر آوار میراث ناخوشایند به ارث رسیده بازنماند بلکه به حد وسع و توان در میانه همه سنگلاخ‌ها و دست اندازها این چرخ به چرخشی موزون درآورند  فارغ از فضاسازی‌های صاحبان زر و زور و تزویر و تخریب منفعت طلبان دست بریده از اندوخته و میراث شهری بی‌توجه به سیاه نمایی‌ها و تزویرها آنچه که ما در این سال‌ها به مدد یکدیگر به انجام رسانده‌ایم و آنچه را که نگذاشته‌ایم تکرار گردد و بر جان شهرمان چنگ و دندان کشد اگر در این وانفسا از نظرها مغفول ماند بر تارک این شهر ثبت و جاویدان خواهد ماند و تاریخ گواهی است بر آنچه که شد و توانستیم.

الهام فخاری رییس شورای استان تهران در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه ما در این چهار سال سپری شده بر سرمایه‌های شهر چوب حراج نزندیم ما شهر را قفسی خوش و رنگ لعاب و با ویترینی دلبرانه اما درونی جانکاهانه ندیدیم. ما حرمت حریم پایتخت را پاس داشتیم ما کرامت نگه انسان محور تبعیض ردا و برابری جویانه به مصاف چالش‌های شهری رفتیم که سخت قیافه و نامتوازن در چند دهه قد برافراشته و به اذعان همگان آنچه که از گستره فرهنگی و تاریخی و تمدنی خود انتظار می‌رفته نبوده است. ما عزم جزم کرده‌ایم که محذوفان چند دهه‌ای این شهر را گرامی داشته و در عرصه مدیریت شهری آنان را ببینیم.

او ادامه داد: در عرصه مناسب‌سازی، به حقوق همه‌ی شهروندان از جمله کودکان، سالمندان و توان‌یابان توجه داشتیم و در صورت ادامه‌ی راه، در سال‌های آینده باقی معابر شهری نیز مناسب‌سازی خواهد شد.

الهام فخار ی افزود: در شهری که هر بارشی تبدیل به سیل و سیلاب می‌شد، در اوج بارش‌های بی‌سابقه کشور، نگذاشتیم آب در دل شهروندان تهرانی تکان بخورد. تجاوز به حریم عمومی و فروش سرمایه‌های تاریخی شهر نه یک رویه مذموم که مورد اعتبار و افتخار در مدیریت شهری بود و ما با همه سختی  و با فشار بدهی و فقدان درآمدها و کمبود منابع هیچ‌گاه به شهر دست درازی نکردیم، خانه موزه‌های تاریخی تهران را نه برای دوستان‌مان که برای شهر حفظ کردیم و درهای آن را پس از مرمت به روی شهروندان گشودیم. به حد وسع و توان با نهایت تلاش و علیرغم همه فشارها بسیاری از آنچه در شهر به غیر و به ناروا واگذار شده بود به صحن و سرای شهر بازگردانیم و حلقه خاص خواران را در هم شکستیم.

او افزود:  آن‌جا که مردمان بی‌بضاعت و مضعوف سرپناهی نداشته و در زمستان از سرما در رنچ و آسیب بودند سرای گرمایش برایشان فراهم کردیم و آسیب دیدگان شهر از معتادان متجاهر تا کودکان کار را حتی المقدور در دایره خدمات شهری مورد توجه و ترمیم و توانمند سازی قراردادیم.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران خاطر نشان ساخت: علیرغم وقوع حوادث ناگوار و بلایای طبیعی و حوادث غیرطبیعی که از آن گریزی نیست با نگاه ویژه به عرصه ایمنی‌سازی و تاب‌آوری شهری در بحران‌ها، بازوی کمکی مهار حوادث بودیم و به تجهیز ناوگان آتش نشانی شهر علیرغم کمبود منابع همت گماردیم.

او همچنین افزود: در مقوله حمله به حریم تنفسی شهر تخریب باغات و فضای سبز شهر با جدیت فراوان جلوی روند تخریب بی‌امان را گرفتیم و نگذاشتیم چهره شهر بیش از این مخدوش و نمای روح افزای آن خدشه‌دار شود.

رییس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در طول این سال‌ها وضعیتی قاعده‌مند و قانون مدارانه بر عرصه دست‌فروشی حکم‌فرما شد و دیگر شاهد صحنه‌های دلخراش نبودیم و ساماندهی دستفروشان بدون خدشه به کسب و کار آنان انجام پذیرفت افزود:  هیچ شهروندی از ماموران شهرداری سیلی نخورد و آرامش را به روان شهروندان بازگرداندیم. خلص کلام آنکه به رغم همه چالش‌های درونی، فشارهای بیرونی، مضایق و کاستی‌ها و میراث و رویه‌های غلط برجای مانده نه فقط شهر را از ورطه بحران‌های تخل و بسیار خطرناک گذر دادیم که به همت هم قطاران در عرصه مدیریت شهری از بخش تقنینی تا نظارتی اجرایی و عملیاتی و دیگر عرصه‌های کارنامه‌ای از ما برجای مانده که فراتر از همه زوائد دیر یا زود ثمره و اثر آن بر همگان روشن خواهد شد.

الهام فخاری نطق خود را با این بیت "ما قدم از سر کنیم در طلب دوستان                   راه به جایی نبرد هر که به اقدام رفت" پایان داد.

15-300

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: