• سه شنبه ١١ خرداد ١٤٠٠-١٧:٠٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٧٠٤
مسجدجامعی پس از ارائه گزارش شهردار تهران:

بازگشت آرامش به شهر دستاورد مهم این دوره مدیریت شهری است

عضو شورای اسلامی شهر تهران حاکم شدن آرامش در شهر را مهم‌ترین دستاورد دوره پنجم مدیریت شهری تهران خواند و گفت: این آرامش در شهر نکته ویژه‌ای بود که فرابخشی است و در طبقه‌بندی‌های معمول گزارش‌ها نمی‌گنجد اما باید به آن توجه کرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران احمد مسجدجامعی که پس از ارائه گزارش شهردار تهران در صحن شورای اسلامی شهر تهران سخن می‌گفت با بیان این مطلب افزود: من پیشترها از حدود 6 ماه پیش گفتم که ارائه این گزارش‌ها را شروع کنید؛ الان هم به آقای محمدی، رئیس مرکز ارتباطات گفتم که با این همه اطلاعات و خبر می‌خواهید چه کنید؟ فقط باید آنها را چاپ کنیم و بگذاریم که بعدها از آن استفاده شود.

وی با بیان اینکه آرامشی که در این دوره به شهر تهران برگشت نکتۀ ویژه‌ای است که تنها قسمتی از آن مربوط به کارگاه‌های عمرانی، قسمتی مربوط به پرداخت مطالبات پیمانکاران کوچک که آن روزها در برابر شورا اجتماع می‌کردند و قسمتی دیگر مربوط به شفاف شدن مناسبات و خارج شدن از رویه‌های برج‌سازی و اهمیت دادن به فضای مشجر و همچنین جابه‌جایی شهروندان در سفرهای درون‌شهری بود، تصریح کرد: با توجه به اینکه تجربه طولانی‌ای در شوراها دارم به نظرم این مهم‌ترین دستاوردی است که همه بخش‌های مدیریت شهری در آن مشارکت دارند.

مسجد جامعی  همچنین کیفیت خدمات در گرمخانه‌ها را از دیگر مواردی دانست که در این دوره مدیریت شهری به آن توجه شد و افزود: این بسیار مهم است که با گسترش گرمخانه‌ها، حتی با توجه به ایراداتی که داشته و دارد و خود من هم منتقدش بودم، حتی یک نفر هم جان عزیز خود را به‌خاطر سرما و بی‌سرپناهی از دست نداد.

رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌های شهر تهران افزود: یک نفر هم یک نفر است و جانش برای همه ما عزیز است و اهمیت دارد و خوشبختانه این اتفاق رخ نداد؛ آن هم در دشواری‌هایی که شیوع کرونا پدید آورده بود.

وی تصریح کرد: در بدترین شرایط شیوع کرونا پرسنل شهرداری به واقع خط مقدم جبهه مقابله با این ویروس در حوزه اجتماعی بودند و خانواده‌هایی که گرفتار مشکل می‌شدند به آنها رسیدگی می‌شد؛ حتی رسیدگی به تخلیه زباله‌های خطرناک از بیمارستان‌ها با اینکه وظیفه ما نبود اما این کار به خوبی انجام شد.

مسجدجامعی با بیان اینکه در این دوره شوق خدمت باعث نشد روی مسائل و اقداماتی که می‌خواهیم انجام دهیم کمتر تامل کنیم، افزود: این به آن معناست که اقدامات و عملکرد هیجانی در این دوره کمتر بود که چند مورد آن را به طور خاص مثال می‌زنم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در مورد محیط‌زیست و فضای سبز اقدامات خوبی صورت گرفت؛ با توجه به مشکلاتی که منابع و مصرف آب در تهران نیمه‌خشک دارد استفاده از پساب تصفیه شده فاضلاب واقعاً چشمگیر بود و اینکه از 2 میلیون متر مکعب به 14 میلیون متر مکعب رسیده قابل توجه بود.

وی سندهایی که راجع به قله توچال و کوه بی‌بی شهربانو در شورا به تصویب رسید به عنوان دو نمونه موفق در مسیر کمک به آرامش شهر خواند و گفت: اینکه ما حتی طرح شهرداری منطقه 2 را برای تبدیل روددره‌ها متوقف کردیم و گفتیم که بگذارید درختان خودرو و قلوه سنگ‌ها و آب جاری سر جای خودش باشد، آن هم از کارهایی در زمینه بازگشت آرامش به شهر بود؛ البته در زمینه رود دره‌ها می‌توانستیم کارهای بیشتری انجام دهیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران توجه به رفتار انسانی را از دیگر ویژگی‌های این دوره مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: این دست اقدامات ممکن است ابعاد خیلی وسیعی نداشته باشد اما حس خاصی به وجود می‌آورد. به عنوان مثال ما 5000 مدرسه را شناسایی کردیم که با همکاری معلمان، انجمن اولیاء و مربیان و شورایاران در آنجا درخت بکاریم؛ این از پروژه‌های بزرگ نیست که بخواهیم برویم و آن را افتتاح کنیم و گزارش دهیم اما بسیار ارزشمند است.

وی افزود: در همین حوزه فضای سبز، شورایاران آمدند و درختان کهن سال محلات را شناسایی و پلاک‌کوبی کردند که این هم از کارهای ارزشمندی بود که انجام شد؛ اگر در پروژه‌های کوچک مقیاس موفقیتی باشد مدیون این دوره شورا و مدیریت شهری است.

 اقدامات شهرداری در مدت زمان باقیمانده از دوره کنونی مدیریت شهری

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره اقداماتی صحبت کرد که باید در زمان باقیمانده از دوره کنونی مدیریت شهری توسط شهردار تهران پیگیری شود و به نتیجه برسد و گفت: یکی از این اقدامات دانشنامه تهران است؛ گروهی که در این زمینه فعال بودند و انتظار می‌رفت که به سرانجام برسد و با اینکه مقدمات آن هم فراهم شد ولی دستگاه اجرایی ذی‌ربط در شهرداری انجام آن را پیگیری نکرد که امیدوارم این کار به نتیجه برسد.

وی خطاب به پیروز حناچی، شهردار تهران گفت: آقای شهردار؛ شما یک قول‌هایی داده‌اید که بعضی از آن‌ها خیلی مشخص و معلوم است؛ این قول‌ها بزرگ نیست اما انجام شدنشان مهم است.

مسجدجامعی تصریح کرد: خاطرم هست وقتی شما معاون شهردار بودید؛ در ایام محرم من از شما خواستم با هم به تکیه سادات اخوی برویم و شما هم از چند پایان‌نامه راجع به این تکیه سخن گفتید؛ شما بعد از بازدید از این تکیه بسیار تعجب کردید و گفتید اینجا گوهری گم شده است و می‌تواند محرک توسعه در فضاهای اطراف باشد اما تا امروز هیچ اقدامی راجع به این گوهر گم شده انجام نشده است.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران افزود: موضوع خانه شهردار یا به قول قدیمی‌ها کلانتر تهران یا همان خانه میرزا ابراهیم خان ثقفی از خاندان‌های قدیمی تهران از دیگر موضوعاتی است که باید برای آن اقدام شود؛ می‌دانیم که دست کم دو شهردار از همین خاندان است و همه اینها از خاندان مختار ثقفی هستند؛ رسیدگی به این خانه در مدت باقیمانده کار سختی نیست.

وی افزود: این خاندان یک خانه هم در نیاوران دارند اما من آن خانه که در پامنار هست را می‌گویم؛ می‌دانیم که کلانتر یعنی شهردار و خلیل ثقفی هم شهردار بوده است.

مسجدجامعی همچنین گفت: در همین زمینه اگر به جشنواره‌هایی مانند جشنواره فیلم فجر هم تعهدی داریم آن را انجام دهیم و اگر در مدت باقیمانده این اقدامات را انجام دهیم به روال اخلاقی شورا و مدیریت شهری کمک می‌کنیم.

15-299

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: