• شنبه ٨ خرداد ١٤٠٠-١٠:٤٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٦٥٠
محمد علیخانی در گفت‌وگو با ایمنا مطرح کرد:

پروژه‌های منسوخ‌شده میلیاردی نساختیم

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: تعطیلی برخی ایستگاه‌های مترو در این دوره از مدیریت شهری سیاسی نبود بلکه در پی گزارش‌های وزارت کشور و سازمان بازرسی درخصوص ناایمن بودن خطوط اتفاق افتاد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محمد علیخانی درگفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در پاسخ به برخی از انتقادات در خصوص عملکرد حمل و نقلی این دوره از مدیریت شهری در حوزه مترو اظهار کرد: ما در این دوره بسیاری از خطوطی را که به بهره‌برداری رسیده بود اما تکمیل نشده بود تا جایی که ممکن بود ایمن‌سازی کردیم.

وی افزود: بعضی خطوط افتتاح شده بود اما نقص‌هایی داشت که فعالیت آن از نظر کارشناسی به صلاح نبود و به دلیل گزارش‌های وزارت کشور و سازمان بازرسی در خصوص ناایمن بودن خطوط تصمیم بر تعطیلی آن‌ها گرفتیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تصریح کرد: این امکان نبود که برای ادامه فعالیت این ایستگاه‌ها تضامین لازم را بدهیم. در این دوره از فعالیت مدیریت شهری این خطوط ناقص از لحاظ سیگنالینگ و هواکش و دیگر موارد تکمیل شد.

وی ادامه داد: یکی از علت‌های ناایمن بودن این خطوط عجله در افتتاح بود و بیشتر آن‌ها ناقص و نمایشی به بهره‌برداری رسیده بود و قصد داشته‌اند بگویند ما این کارها را کرده‌ایم بدون آن که به تامین ایمنی شهروندان فکر کرده باشند و خطرهایی که استفاده‌ کنندگان از این خطوط را تهدید می‌کند را پیش‌بینی کرده باشند.

این عضو شورای شهر تهران گفت: برخی از پروژه‌های مترو ۳۰ تا ۵۰ درصد تکمیل شده بود برخی نیز ناقص افتتاح شده بود؛ ما منکر بخش‌هایی که توسط مدیریت گذشته ساخته شده نیستیم اما ایستگاهی که ۴۰ درصد ساخته شده را که نمی‌توانیم رها کنیم و به دنبال ساخت خطوط جدید باشیم که بگوییم این کارها در زمان ما شده است.

وی اضافه کرد: در این دوره خطوط ناقص گذشته تکمیل شد که هزینه‌های بالایی داشت و نمی‌توان هزینه‌های این دوره را با گذشته مقایسه کرد؛ همچنین ایستگاه‌های جدید نمای متفاوتی دارند که نشان دهنده نوع نگاه مدیریت شهری است.

علیخانی با بیان این که برای سال ۱۴۰۰ بهره‌برداری از ۱۴ ایستگاه جدید برنامه‌ریزی شده، تأکید کرد: این که می‌گویند یک متر مترو ساخته نشده درست نیست بلکه در این دوره چهل کیلومتر مترو ساخته و تکمیل شده است و عقل سلیم می‌گوید اول کارهای نیمه‌کاره تکمیل شود.

وی ادامه داد: پروژه‌های عمرانی زیادی نیز در این دوره به اتمام رسیده است؛ در گذشته برخی از پروژه‌های عمرانی که به معارض برخورد می‌کرد رها می‌شد، پروژه بزرگراهی داشتیم که ۱۲ سال از کلنگ‌زنی احداث آن گذشته بود و وقتی به معارضین رسیده بود رها شده بود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: مردم در این پروژه‌ها سال‌ها در کنار خاک و تجهیزات کارگاهی مشکلات زیادی را تحمل کرده بودند که بسیاری از آن‌ها به بهره‌برداری رسید.

به‌گفته علیخانی از پروژه‌های مهم دیگر این دوره از مدیریت شهری ساماندهی آب‌های سطحی و نقاط سیلاب خیز است.

علیخانی تأکید کرد: اقدامات زیرساختی خوبی در این دوره انجام شده است شاید روی زمین و آسمان، پل طبقاتی که در دنیا منسوخ شده با صرف میلیاردها تومان هزینه نساخته‌ایم اما کارهای اساسی برای تامین امنیت جان مردم در شهر انجام شده است.

وی تصریح کرد: اگر منصفانه فعالیت‌های این دوره از مدیریت شهری ارزیابی شود متوجه نگاه انسان محور و حل بسیاری از معضلات شهری خواهیم شد.

علیخانی گفت: این را هم نباید از یاد برد که کارنامه ۱۲ ساله را نباید با کارنامه چهار ساله مقایسه کرد و اگر قصد، مقایسه است باید چهار سال ابتدایی دوره گذشته را با این دوره مقایسه کرد آن وقت مشخص می‌شود در آن چهار سال ابتدایی آنها چه پروژه‌هایی را به سرانجام رسانده‌اند و در این دوره چه پروژه‌هایی به سرانجام رسید.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: