• شنبه ٨ خرداد ١٤٠٠-٠٨:٥٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٦٤٧
همشهری در گزارشی بیان کرد؛

ساخت 26مرکز آموزشی جدید و بازسازی 22 مدرسه

تفاهمنامه همکاری مدیریت شهری و وزارت آموزش و پرورش امضا شد

به‌گزارش همشهری، براساس برنامه پنج‌ساله سوم توسعه شهر تهران، بازسازی مدارس فرسوده و ناایمن پایتخت، باید با همکاری وزارت آموزش و پرورش در دستور کار قرار می‌گرفت و در همین راستا توافق میان وزارت آموزش و پرورش، شهرداری و شورای شهر تهران به امضا رسید. از مهم‌ترین اهداف سند تنظیم شده طبق این توافقنامه می‌توان به فعال شدن ظرفیت‌ها و مشارکت همه ذینفعان در تامین و ساخت فضاهای آموزشی پایتخت با اولویت مناطق دارای سرانه پایین فضاهای آموزشی، همکاری در اجرای برنامه‌های مشترک در حوزه توسعه شهری تهران و جلب مشارکت خیرین مدرسه‌ساز و... اشاره کرد.

محمد سالاری، عضو شورای شهر تهران و رئیس میز خیرین و فضاهای آموزشی شهر تهران درباره جزئیات این توافق گفت: «در گام اول قرار شد، شهرداری تهران برای واگذاری 6قطعه زمین به آموزش و پرورش شهر تهران اقدام کند تا در یک همکاری مشترک با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز، کمبود مدرسه در منطقه 22 جبران شود. در گام بعدی شهرداری تهران 20قطعه زمین را به آموزش و پرورش برای جبران کمبود سرانه‌های آموزشی در دیگر نقاط پایتخت واگذار خواهد کرد.» به‌گفته او اعضای میز خیرین هفته آینده با حضور در منطقه22، کلنگ ساخت حداقل 2مدرسه را در این منطقه به زمین می‌زنند.

از سوی دیگر بخشی از پروژه‌های توسعه محله‌ای سال1400 شهرداری به بازسازی مدارس فرسوده محله‌ها و مرمت مدارس ارزشمند شهر تهران اختصاص پیدا کرده است. به همین‌خاطر امسال 22مدرسه فرسوده در 22منطقه تهران تحت عنوان «مدرسه شهرداری» نوسازی و مرمت می‌شوند.

میز خیرین براساس مصوبه شورای آموزش و پرورش شهر تهران تشکیل شده است. براساس ماده هشت توافقنامه میز خیرین شهر تهران موظف است، گزارش اقدامات و میزان تحقق توافقنامه را به‌صورت 6ماهه ارائه کند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: