• شنبه ٨ خرداد ١٤٠٠-٠٨:٤٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٦٤٦
خلیل آبادی:

مجسمه شیرها به میدان بازمی‌گردد

تصویر تخریب مجسمه شیر میدان حر واکنش‌های بسیاری به همراه داشته؛‌مسئولان سازمان زیباسازی شهرداری می‌گویند به زودی شیرهای بتن

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل از روزنامه همشهری، حسن خلیل‌آبادی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش می‌گوید: «گاهی در برخی از میادین و بوستان‌ها و یا ورودی مناطق مجسمه‌هایی با نمادهای هنری و تجسمی ساخته شده‌اند که بر حسب سلیقه ایرانی و استقبال شهروندان است مانند 4مجسمه شیری که اطراف مجسمه اصلی در میدان حر نصب است.»  
رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر  ادامه می‌دهد: «هم‌اکنون یکی از مجسمه‌های شیر برای قالب‌گیری، بازسازی و بررسی کارشناسان توسط سازمان زیباسازی شهرداری تهران به فضای کارگاهی انتقال داده شده است. بر همین اساس با نظر و بررسی کارشناسان این مجسمه‌ها به‌دلیل گرما و سرما دچار آسیب شده‌اند، جنس بیرونی مجسمه‌ها از نوع فایبرگلس و داخل بدنه قالب‌گیری شده با بتن است و مجسمه شیرها توسط استاد میر‌حسن ارژنگ‌نژاد در سال‌های 80ساخته و در میدان نصب شد. اکنون نزدیک به 20سال از نصب مجسمه‌های جدید در میدان می‌گذرد و برای بازسازی یکی یکی به کارگاه انتقال داده می‌شوند و دوباره در جای خود نصب می‌شوند.»  
این عضو شورای شهر می‌گوید: «شیر در بین مردم ایران نماد قدرت است و بهتر است این مجسمه‌ها با سنگ مرمر ساخته شوند چون تناسب بیشتری با حیوان قدرتمندی چون شیر دارد. سنگ مرمر دارای استحکام، دوام و جلوه است و می‌توان از این نوع سنگ در مجسمه‌های شهری بیشتر استفاده کرد و مجسمه‌های شهر تهران در سال‌های گذشته بیشتر از جنس سنگ مرمر بود. نمونه‌های دیگر مجسمه بوستان پارک شهر و سنگ قبر ناصرالدین شاه است که الان در کاخ گلستان نگهداری می‌شود و البته از این نمونه‌های فاخر در پایتخت زیاد داریم.»
مشروح خبر را در لینک زیر بخوانید:

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: