• يکشنبه ٢ خرداد ١٤٠٠-١٣:٤٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٦٠٠
سید‌ آرش حسینی‌ میلانی؛

راهکار حذف پسماند مجرمانه چیست؟

پاکبان‌ها وقتی با جسدی در مخازن روبه‌رو می‌شوند، چه باید بکنند؟ آیا دستورالعملی برای برخورد با این‌گونه حوادث پیش‌بینی شده است؟

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران سید‌ آرش حسینی‌ میلانی، رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، در‌خصوص اینکه آیا برای پیداکردن جسد در داخل مخازن زباله، پروتکلی وجود دارد و پاکبان‌ها نسبت به آن آموزش دیده‌اند، به روزنامه شرق گفت: عوامل پیمانکار به نیروی انتظامی اطلاع‌رسانی می‌کنند و روند پیگیری انجام خواهد شد. این نوع حوادث همیشه رسانه‌ای نمی‌شود، ولی پیگیری‌های لازم انجام می‌شود. 
 
او با بیان اینکه در شهرک اکباتان نیز مجتمع‌های مسکونی دارای سیستم شوتینگ هستند اما در برخی از فضاهای مجاور، مخازن روباز نیز دارند، ادامه می‌دهد: متأسفانه مخازن روباز کنونی به شکلی است که قابلیت پنهان‌کردن انواع اجسام و پسماندها وجود دارد، اما در برنامه پنج‌ساله سوم و طرح جامع پسماند به این موضوع توجه شده و مخازنی طراحی شده که دارای سیستم تجهیزات هوشمند هستند و نوعی از مخازن مکانیزه که درهای آن قفل می‌شود و دسترسی آن محدود شده که در سازمان مدیریت پسماند نمونه‌ای از این مخازن رونمایی شده است.
 
این عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر تهران می‌گوید: همچنین یکی دیگر از روش‌هایی که پیگیری می‌شود، تحویل زباله‌ها از درِ منازل است که با این سیستم، مخازن رو‌باز در سطح شهر کمتر شده و طبیعتا امکان استفاده مجرمانه نیز کاهش پیدا می‌کند.
 
حسینی‌‌ میلانی با اشاره به مناطق مرکزی شهر تهران یادآور می‌کند: هر‌چند در برخی از معابر مانند بافت مرکزی و قدیمی شهر، به‌دلیل نوع معبری که دارند، نیاز است که این مخازن همچنان باقی بمانند، اما اصلاحات لازم باید درباره آنها انجام شود.
 
مشروح این گزارش را در لینک زیر بخوانید:

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: