• سه شنبه ٢٨ ارديبهشت ١٤٠٠-٠٩:٣٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٥٤١
مجید فراهانی در جریان بررسی پروژه های محلی منطقه ۱۶ مطرح کرد؛

روند تدوین بودجه شهرداری بر اساس نیاز شهروندان انجام شد/ اجرای ۵۸ پروژه توسعه محلی با اعتباری بیش از ۱۳ میلیارد در منطقه ۱۶

ناظر رئیس شورا در امور محاسبات و پایش عملکرد شورای شهر ضمن بحث و بررسی در خصوص روند اجرای پروژه های توسعه محلی متطقه ۱۶ گفت: با مشارکت شورایاری ها در منطقه ۱۶ شاهد اجرای ۵۸ پروژه توسعه محلی با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد و هشتصد میلیون تومان در سطح ۹ محله منطقه ۱۶ با متوسط پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد و تحقق ۱۰۰ درصد پروژه های وعده داده شده به شهروندان هستیم.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل ازایلنا، مجید فراهانی؛ ناظر رئیس شورا در امور محاسبات و پایش عملکرد شورای شهر در جریان بحث و بررسی در خصوص پروژه های توسعه محلی منطقه ۱۶ گفت:  منابع و مصارف بودجه شهرداری را تک تک شهروندان تهرانی با پرداخت بهای خدمات و عوارض عمومی شهر یا عوارض پروانه ساختمانی تامین می کنند اما متاسفانه شاهد هستیم که سالها در روند تدوین بودجه شهرداری، این بودجه بر اساس نیازهای شهروندانی که منابع شهرداری را تامین می کنند تهیه و اجرایی نمی شد.

او افزود: سلیقه مدیران شهرداری، نظر مشاور یا طرح اجرایی فلان پیمانکار به جای نظر مردم درباره بودجه تعیین کننده بود و تنها چیزی که ظاهرا اهمیتی ندارد نیاز و نظر شهروندی است که با پرداخت عوارض و بهای خدماتش چرخ مالیه شهرداری را می چرخاند!

فراهانی تاکید کرد: برای منافع مردم و درمسیر اصلاح بودجه شهرداری که مردم آن را تامین می کنند؛ باید به سمت تعیین مصارف بودجه با اولویت و نظر مردم حرکت کنیم تا«بودجه برای مردم» معنا پیدا کند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: این روزها همه از اصلاح بودجه حرف می زنند و هر کسی به نظر خودش کارشناسی ترین نظر را می دهد اما هیچ کدام از این افراد حاضر نیستند ببینند خواست و نظر مردم درباره بودجه چیست!

ناظر رئیس شورا در امور محاسبات و پایش عملکرد شورای شهر با بیان اینکه بودجه مال مردم هست و مردم باید درباره آن نظر بدهند، افزود: وقتی بر اساس قانون اساسی این مردم با رای و انتخاب خودشان اعضاء شورای شهر، نمایندگان مجلس ، رئیس جمهور و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری را انتخاب می کنند؛ چرا نباید درباره بودجه منطقه و محله خودشان اظهار نظر بکنند و نظر بدهند؟

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران تصریح کرد: آیاحق انتخاب سیاست گذاران و اداره کنندگان امور شهر و کشور سطحی بسیار بالاتر از مشارکت در تدوین و جهت بخشیدن به بودجه را ندارد؟ پس چرا شهروندان نمی توانند درباره بودجه کشور و شهر هم نیازها و اولویت های خود را بیان کنند؟ و با نظر آنها مصارف بودجه شهرداری و دولت اولویت بندی شود؟

فراهانی گفت: از ابتدای حضورم در شورا با همراهی شما همکاران عزیز مساله بودجه ریزی مشارکتی را برای توجه به نظرات و نیازهای شهروندان در بودجه ریزی مورد توجه قرار دادم و تا امروز در شورای پنجم اقداماتی در مسیر بودجه برای مردم انجام شده است.

او با اشاره به برخی اقدامات گفت: انتشار اطلاعات لایحه بودجه و دسترسی عموم شهروندان به اطلاعات بودجه پیشنهادی، درخواست از شورایاران و شهروندان برای ارائه پیشنهادات در خصوص تبصره ها و بررسی پیشنهادات مردمی در کمیته بودجه و نظارت مالی ،برگزاری دوره آموزشی آشنایی با بودجه ریزی در شهرداری برای شورایاران، الزام شهرداری به دعوت دبیر کارگروه برنامه و بودجه شورایاری منطقه در جلسات تدوین بودجه منطقه ،دعوت از رابط هیئت رئیسه و دبیر کارگروه برنامه و بودجه شورایاری منطقه در جلسات بررسی بودجه کمیته بودجه و نظارت مالی شورا و اجرای پروژه های توسعه محلی در سطح محلات با نظر مشورتی شورایاران برای اولین بار در سال  ۱۳۹۹ صورت گرفت که از آن جمله است.

عضو شورای شهر تهران عنوان کرد: البته این موضوع هم مثل خیلی از مصوبات شورا در بدنه شهرداری با مقاومت هایی روبرو شده است و ما متاسفانه در بخشی از بدنه شهرداری شاهد مقاومت دربرابر عادی شدن این موضوع که با نظر شورایاران و مردم  پروژه اجرا کنند هستیم! 

ناظر رئیس شورا در امور محاسبات و پایش عملکرد شورای شهر بیان کرد: امروز  با مشارکت شما در منطقه ۱۶ ما شاهد اجرای ۵۸ پروژه توسعه محلی با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد و هشتصد میلیون تومان در سطح ۹ محله منطقه ۱۶  با متوسط پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد و تحقق ۱۰۰ درصد پروژه های وعده داده شده به شهروندان هستیم که به سهم خودم از تلاش ها و زحمات برادر ارجمندم جناب آقای مهندس پورنصر و همکارانشان تشکر و قدر دانی می کنم. 

فراهانی ادامه داد: اما این حق شما و حق همه مردم شهر هست که درباره بودجه اظهار نظر کنند و بودجه با نظر شما باید در محله هزینه بشود تا مشکلات محله حل شود. چه من در شورا باشم یا نباشم مهم این است که شما حق خودتان را درباره بودجه مطالبه کنید و نگذارید بودجه بدون نظر شورایاران و مردم محله صرفا توسط مدیران شهرداری و در پشت درهای بسته تعیین تکلیف شود، چرا که بودجه برای مردم است و مردمی که منابع بودجه را با پرداخت پول به شهرداری تامین می کنند باید درباره نحوه هزینه کرد بودجه اطلاع داشته باشند و محل هزینه بودجه در سطح محله با نظر آنها تعیین شود. نه اینکه شهرداری هر جایی که پیمانکارش دوست داشت یا مدیرش دلش خواست را آسفالت کند، رنگ آمیزی کند و پول مردم را خرج کنند بدون اینکه مشکلی از مشکلات مردم حل بشود. 

ناظر رئیس شورا در امور محاسبات و پایش عملکرد شورای شهر در پایان گفت: امیدوارم در پرتو الطاف الهی و عنایات امام مهربانی و رحمت حضرت رضا(ع) شاهد پایان یافتن شرایط ناشی از فراگیری ویروس کرونا و آغاز دوباره تلاش برای زندگی  باشیم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: