• سه شنبه ٢١ ارديبهشت ١٤٠٠-١٣:٥٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٤٨٨
با موافقت شورا صورت گرفت؛

ارائه تخفیف در جرائم مربوط به سد معبر ساختمانی به مدت سه ماه

اعضای شورای شهر تهران با درخواست هیات تطبیق مبنی بر ارائه تخفیف در جرائم مربوط به سد معبر ساختمانی در سه ماه اول اجرای مصوبه دستورالعمل حصار کارگاهی در پروژه های ساختمانی موافقت کردند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران، در جریان بررسی اعتراض هیات تطبیق به مصوبه طرح دستورالعمل حصار کارگاهی در پروژه های ساختمانی، زهرا نژاد بهرام عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شهر تهران گزارش کمیسیون مشترک را قرائت کرد. 
 
او گفت: مصوبه‌ای با عنوان  رفع سد معبر ساختمانی غیر مجاز و ایمن سازی حصار کارگاهی در 15 فروردین 1400 مصوب و به هیات تطبیق ارجاع داده شد. هدف این مصوبه ساماندهی و حمایت از حقوق شهروندان با رویکرد تشویقی و ترغیبی بود تا سازندگان در رعایت حقوق شهروندان پیشگام شوند. ساماندهی وضعیت شهر و تلاشی در جهت جلوگیری از آشفتگی های موجود در شهر از دیگر اهداف این مصوبه است. بخشی از این رویکرد نیز اتخاذ جرایم به منظور عدم رعایت حدود و مقررات بوده است.  
 
عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران ادامه داد: خواست هیات تطبیق این است حالا که رویکرد شورا تشویقی است و در جهت آموزش شهروندان است اگر قوانین رعایت نشد در سه ماه اول اجرای این مصوبه در دریافت جرایم تخفیف در نظر بگیرید. 
 
در ادامه زهرا صدراعظم نوری با اشاره به درخواست هیات تطبیق، گفت: من موافق این پیشنهاد هستم رویکرد این مصوبه رویکرد تشویقی است تا از سد معبر در شهر جلوگیری و متخلفان به پرداخت جریمه موظف شوند. چون رویکرد تشویقی است نه درآمدی بهتر است برای سه ماه اول تخفیف در نظر بگیریم و بعد از سه ماه دریافت جریمه بر اساس مصوبه پیش برود. 
 
در مصوبه آمده بود که دریافت این جریمه از زمان تصویب مصوبه قابلیت اجرا دارد. پیشنهاد فرمانداری این است که در سه ماه اولیه اجرای این مصوبه این ضرب در 2  را به نیم کاهش دهیم و بعد از نهادینه شدن به همان عدد 2 افزایش یابد. کمیسوین مشترک حقوی و شهرسازی هر دو با پیشنهاد موافق هستند.
 
در نهایت پیشنهاد کمیسیون مشترک به رای گذاشته شد و با  18 رای موافق به تصویب رسید.
293-9

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: