• دوشنبه ٢٠ ارديبهشت ١٤٠٠-١١:٢١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٤٦٩
نژاد بهرام :

فاجعه شهرسازی در منطقه ۲۲ درحال شکل گیری است

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران در مورد اصلاح طرح تفصیلی منطقه ۲۲ توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل از میزان، زهرا نژادبهرام عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با میزان در مورد اصلاح طرح تفصیلی در منطقه ۲۲ اظهار کرد: طرح تفصیلی منطقه ۲۲  که از سوی شورای شهر پنجم تصویب شد از دستاورد‌های مهم این دوره مدیریت شهری تهران به شمار می‌آید؛ زیرا زمانی که بلند مرتبه سازی در سال ۹۳ توسط شورای عالی شهرسازی متوقف می‌شود شهرداری تهران نیز باید در زمینه اصلاح طرح تفصیلی اقدامات لازم را انجام می‌داد.

وی افزود: متاسفانه تا سال گذشته اقدامات اصلاح طرح تفصیلی منطقه ۲۲ صورت نگرفت تا اینکه شورای پنجم شهر تهران در راستای اصلاح طرح تفصیلی این منطقه اقدامات لازم را انجام داد، زمان زیادی صرف شد تا کار‌های مشاوره و بررسی‌ها در کمیسون‌ها به صورت کامل انجام شود تا اینکه در نهایت شورای عالی شهرسازی با این طرح موافقت کرد.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: منطقه ۲۲ را می‌توان تاسف بار‌ترین بخش‌های شهرسازی تهران دانست، زیرا این منطقه که قرار بود زمانی به عنوان تنفس شهر تهران به شهروندان معرفی شود ناگهان تبدیل شد به جنگلی انبوه از بلند مرتبه سازی که زیر ساخت‌های مناسب مانند حمل و نقل عمومی و... نداشت.

نژادبهرام ادامه داد: تنها مسیر تردد برای شهروندان در میان منطقه ۲۲ بزرگراه همت است و اگر جمعیت ساکن این منطقه شود فقط یک مسیر در اختیار شهروندان است، این منطقه یک مشکل اساسی دیگر دارد و آن فاضلاب است که می‌تواند در آینده برای شهروندان مشکل ساز شود.

وی گفت: سعی کردیم در شورای شهر تهران برای امکانات اولیه زندگی در منطقه ۲۲ تصمیمات مناسبی بگیریم، افتتاح خط مترو یکی از تصمیمات مهمی بود که برای این منطقه گرفته شد، نبود مدرسه یکی دیگر از مشکلات این منطقه است، زیرا نوجوانان این منطقه مجبور هستند در منطقه ۵ به مدرسه بروند.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: می‌توان گفت در منطقه ۲۲ فاجعه شهرسازی درحال شکل گیری است.

نژادبهرام بیان کرد: فاصله برج‌ها در شهرک مروارید دو تا سه متر است و این ناحیه به شدت غیر اصولی ساخته شده است.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: