• دوشنبه ٢٠ ارديبهشت ١٤٠٠-١١:١٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٤٦٧
گزارش آرمان ملی از جلسه 292 شورای شهر تهران:

بگو و مگو‌ها در «بهشت»

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل از آرمــان ملــی، «شهردارتهران قبلا بر اساس میثاق با اعضای شورا قول داده کاندیدای ریاست جمهــوری نشــود.» شاید این نکته‌ در مصاحبه ششم اردیبهشت‌ سیدمحمود میرلوحی، از اعضای شورای شهر تهران با فارس، معادله این روزهای تنش لفظی و انتقادات توام اعضای شورای شهر تهران با پیروز حناچی را باز کند. میرلوحی معتقد است: « بعد از رفتن محمدباقر قالیباف شهردار سابق پایتخت برای شهرداران شرط گذاشتیم که نگاه به پاستور را کنار بگذارند. مدیریت شهری کنونی نگاهی به پاستور ندارد. اعضای شورای شهر هم نگاهی به مجلس و دولت از ابتدای شورای پنجم نداشته‌اند، چراکه از ابتدا میثاقی در این زمینه مطرح شد.»


 کــدام مهــم اسـت، خسـارت آبان یا باملند 
اعطــا سخنگــوی شــورای شهــر در دویست و نود و دومیــن جلسه شورای شهر تهران نسبت به قـرارداد باملند به شهردار تهران تذکر داد و گفت: مصاحبه تفصیلی از شهردار تهران منتشر شد که در بخشی از این مصاحبه ایشان در پاسخ به مصاحبه کننده به موضوع باملند پرداختند. در شرایطی که گزارش‌ها و مکاتبات برخی نهادهای نظارتی کشور، مصالحه و توافق را برای احقاق حقوق شهرداری،  شهر و شهروندان توصیه نمی‌کنند؛ مناسب است شهردار محترم طبق قانون، به نظرات مراجع نظارتــی توجه کند. وی با اشاره به اینکه آقای حنــاچی در این مصـاحبه گــفتند کمیسیون مـــاده ۳۸ به ما توصیه کرد که توافق کنیــم و ما در حال توافـق هستیم تا هزینه ساخت را به پیمانکــار بــدهیم و مسیر قرارداد را تغییر دهیم، افزود: تا جایی که شورا در بند ۸ ماده ۸۰ قانون، صلاحیت نظارت بر معاملات را دارد می توان گفت هم قرارداد واگذاری پروژه به سازمان بازنشستگی و هم قرارداد مشارکت و بهره‌برداری دارای ایراداتی است که می‌توان مستندا و مستدلا از ابطال آن دفاع کرد. وی در ادامه با اشاره به بخش دیگری از مصاحبه شهردار تهران خاطر نشان کرد: به عنوان یکی از اعضای شورای شهر که در این رابطــه پیگیری داشتم به شهردار تهران عــرض می‌کنم؛ اتفاقا مسیری که در جهت بی‌توجهی به گزارش‌های صریح سازمان‌های نظارتی در شهرداری در پیش گرفته شده نظر امثال ما را تأمین نمی‌کند.


 حذف 1700 میلیارد تومان بدهی
اما در ادامــه میـرلوحی، رئیس کمیته اقتصادی شورای شهر تهران در جریان قرائت گزارش تحقیق و تفحص در صحن علنی شورا اعلام کرد: «مبلغ ۱۷۰۰ میلیارد تومان بدهی بنیاد تعاون سپاه که در گزارش حسابرسی سازمان املاک شهرداری برای سال ۹۴ آمده بوده، در گزارش سال ۹۵ یکباره حذف شده است!» وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: اعضای شورای شهر توجه کنید که در سه سال گذشته پیگیری‌های زیادی برای بازپس‌گیری املاک و اموال شده که موفق هم بودیم و املاک زیادی پس‌گرفته شده و حتی بسیاری از قراردادها اقاله شده است. با این حال هنوز۴۳۰۰ میلیارد تومان از پول شهرداری را پس نداده‌اند و به مجموعه شهرداری بدهکارند! و دقت کنید که این عدد به نرخ سال‌های ۹۳ و ۹۴ است. اما این همه ماجرا نیست و در روزهای گذشته اعضای شورای شهر، بارها شهردار تهران را از لبه تیغ انتقادات گذرانده‌اند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: