• يکشنبه ١٩ ارديبهشت ١٤٠٠-١٢:٥٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٤٥٢
همشهری گزارش میدهد؛

رونمایی از تندیس آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در موزه ملی انقلاب اسلامی

آیین رونمایی از تندیس آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در تالار چهارم موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس برگزار شد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل از همشهری، رئیس شورای شهر در این مراسم با یاد و نام امام راحل(ره)، شهدا، جانبازان و ایثارگران گفت: اگر شهدا نبودند، شاهد امنیت فعلی در کشور نبودیم و ما همیشه مدیون رشادت‌ها و زحمات شهدا و ایثارگران هستیم.


محسن هاشمی در این مراسم که  با حضور بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس، علی اصغر جعفری، مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس برگزار شد، عنوان کرد: در همه کشورها از شخصیت‌های جنگ‌شان به انحای مختلف قدردانی می‌کنند؛ یکی از این روش‌ها ساخت تندیس و سردیس فرماندهان جنگ است تا چهره واقعی این بزرگواران در حالات واقعی کارزار جنگ نشان داده شود. موزه با ساخت تندیس آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به‌عنوان یکی از فرماندهان دفاع‌مقدس یاد ایشان را زنده نگه داشت و نسل آینده از این طریق می‌تواند با فرماندهان دفاع‌مقدس آشنایی بیشتری پیدا کند.


محسن هاشمی رفسنجانی ضمن اشاره به سوابق انقلابی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و همراهی‌اش با امام راحل(ره) افزود: کتابی از سوابق انقلابی ایشان با عنوان «هاشمی رفسنجانی و دوران مبارزه» منتشر کرده‌ایم که مجموعه اسناد مربوط به ساواک ایشان و دوران پیروزی انقلاب اسلامی از دیدگاه ایشان بررسی شده است.


وی گفت: آیت‌الله هاشمی در تثبیت انقلاب اسلامی سهم بسزایی داشتند. در سال 1360با بحران ترور آیت‌الله خامنه‌ای و ترور و شهادت آیت‌الله بهشتی، شهید رجایی و شهید باهنر عملا در صحنه ایران اسلامی جای خالی نیروهای انقلابی محسوس بود و در این فضا آیت‌الله هاشمی در کنار رهبر فقید انقلاب، حضرت امام‌خمینی(ره)، زحمات بسیاری برای تثبیت انقلاب اسلامی و عبور از بحران‌ها کشیدند. رئیس شورای شهر تهران افزود: آیت الله هاشمی در سال 1362با حکم فرمانده کل‌قوا، حضرت امام خمینی(ره)، در عملیات خیبر در قد و قامت فرمانده در دفاع‌مقدس حضور داشتند. همچنین در سال‌های 1367-1366حکم جانشینی فرماندهی کل قوا هم به ایشان
تفویض شد. وی گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی معتقد بود تا زمانی که آزادگان عزیزمان وارد ایران نشده‌اند، جنگ هنوز تمام نشده است. آیت‌الله هاشمی بهترین روز خود را آزادی اسرای ایرانی (آزادگان) می‌دانست و ایشان در این مسیر قدم‌های شایسته‌ای برداشتند. تندیس «آیت‌الله هاشمی رفسنجانی» توسط استاد هنرمند آقای کنگرانی از جنس سیلیکون و منطبق با تصاویر و ابعاد واقعی ایشان در سال‌های 1365تا 1366دوران دفاع‌مقدس ساخته شده است.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: