• يکشنبه ١٢ ارديبهشت ١٤٠٠-١٣:٤٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٤١٥
حق شناس:

بنیاد امیر کبیر یکی از موزه های ماندگار شهر تهران خواهد شد

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا خاطر گفت: مجموعه ارزشمندی وقف شهر تهران شده است که در غالب بنیاد امیرکبیر احیا می شود و یکی از موزه های ماندگار شهر تهران خواهد شد .

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محمد جواد حق شناس رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا در جریان بررسی لایحه شهرداری در خصوص "مجوز واگذاری حق بهره برداری از ملکی متعلق به شهرداری تهران به بنیاد فرهنگی امیر کبیر گفت: یکی از اتفاقات بسیار ارزشمند که خوشبختانه شهرداری هم پیش قدم شده است  این است که یکی از سرمایه های بزرگ تهران در این جای ارزشمند یعنی خیابان ولیعصر بنا خواهد شد.یکی از ارزشهایی است که به محور خیابان ولیعصر کمک خواهد کرد .
 
او ادامه داد: مجموعه ای که آقای حبیبی از امکانات شخصی و خانوادگی خود گذاشته است . و در طول تمام ۱۲سال معاونت اولی ایشان و نزدیک به ۸سال وزارت و بعد از آن با  اعتبار شخصی خود جمع آوری کرده است. 
 
حق شناس در ادامه سخنان خود با بیان اینکه  این مجموعه حدود ۳۰ هزار جلد کتاب است که بیش از یکصد نسخه خطی دستنویس بسیار ارزشمند دارد ادامه داد: بیش از دویست کتاب چاپ صوتی  و پانصد کتاب و هزار فرش دستباف هزار قطعه ای که در جایگاه وزارت معاون اولی از کشورهای مختلف جهان به ایشان تقدیم شده است  در این مجموعه گردآوری شده است. 
 
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا خاطر نشان ساخت: این مجموعه ارزشمندی وقف شهر تهران شده است که در غالب بنیاد امیرکبیر احیا می شود و یکی از موزه های ماندگار شهر تهران خواهد شد .
 
حق شناس یادآور شد: یادمان باشد ما سخن از کار بزرگ و یک بنیاد فرهنگی می زنیم .متاسفانه یکی از جوامعی مثل ما بر اساس تحلیل جامعه شناسانی که در حوزه ایران مطالعه می کنند می گویند که ما در جامعه کوتاه مدت هستیم .
 
او در خصوص مدت زمان واگذاری حق بهره برداری ملک مذکور به بنیاد امیر کبیر گفت: مگر می شود موزه ای با ابعادی که نتیجه حاصل عمر بیش از ۶۰ سال ایشان است به ۲ سال مجوز تقلیل دهیم .این نشان می دهد که ما فرهنگ را نمی شناسیم.برای یک کار فرهنگی دوسال وقت کم است و کاری از پیش نمی رود .
 
رییس کمیسیون فرهنگی شورا تاکید کرد: ما خودمان باید از خانواده ایشان بخواهیم که این موزه را تا آخر برای شهر تهران نگه داریم .منطق رفتاری ما این بود که این مجموعه را به بالای بیست سال ارائه میکردیم .اما برای احترام به لایحه شهرداری و در لایحه شهرداری آمده بود نخواستیم رد کنیم .پیشنهاد کمیسیون این است که به جای ۵ سال ده سال شود .با دوسال موزه راه نمی افتد .
 
حق شناس در پایان سخنانش با بیان اینکه تا کنون 8 میلیارد تومان هزینه بازسازی بوده است  گفت: کرایه نیز پرداخت شده است .ارزش منطقه هم بالا می رود این است که این کار ارزشمند فرهنگی در دوسال نتیجه نخواهد داد .
291-8

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: