• چهارشنبه ١ ارديبهشت ١٤٠٠-١٠:٢٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٢٧٠
روزنامه همشهری از تذکرات اعضای شورای شهر نوشت:

دستاورد شورای پنجم دستاورد کلیات مدیریت شهری است

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل از همشهری اعضا شورای شهر تهران طی تذکراتی بیان داشتن،



  زهرا نژادبهرام: با توجه به شرایط قرمز تهران و کم‌توجهی برخی مسئولان به تذکرات ستاد کرونا و با عنایت به در خطر‌بودن جان شهروندان و هشدارهای متعدد از سوی وزارت بهداشت اما به‌نظر می‌رسد تمایلی برای رعایت قرنطینه وجود ندارد. ناکامی دولت در تولید بموقع واکسن و واردات واکسن و مدیریت بحران و واگذاری مسئولیت به مدیریت محلی و اصرار بر تمرکزگرایی، حاصلی جز به‌هم‌ریختگی شرایط کنونی در اوج بحران ندارد. مغازه‌های گروه دوم و سوم و چهارم که باید تعطیل باشند، به‌صورت جسته و گریخته تعطیل هستند. ادارات فعال هستند. خودروها در حال حرکت هستند و شهر معنی قرنطینه را به سخره گرفته و این مسائل بیانگر آن است که رویکرد کلان از سوی دولت و شرایط ویژه موج چهارم، ارجحیت اقتصاد بر جان است.
به‌رغم آنکه رئیس‌جمهور تأکید دارند جان مهم‌تر از اقتصاد است، اما ظاهرا دستگاه‌های دیگر نظرشان بر این است که اقتصاد مهم‌تر است. به‌نظر می‌رسد کار بسیار بزرگ‌‌تر و دشوارتر از آن است که رئیس‌جمهور درباره آن تصمیم بگیرد، از این‌رو لازم است نوعی هماهنگی میان روسای قوا صورت پذیرد، شاید بتوان این بحران را مدیریت کرد. اعمال محدودیت‌های جدی، تعطیلات جدی و ارائه خدمات مؤثر به شهروندان ضروری است. دست خود را به‌دست کارشناسان و علاقه‌مندان به سرنوشت ایران دهیم تا بتوانیم بحران را مدیریت کنیم. از شهر شروع کنیم و اجازه دهیم مدیریت بحران به صاحب اصلی آن شهرداری تهران باز‌گردد و عزمی جزم برای قرنطینه شهرها به‌ویژه تهران داشته باشیم.


  علی اعطا: اخیر‌ا مطلع شدم که با دستور شهردار تهران با دستاویز شائبه تبلیغات انتخاباتی در انتشار مباحث صحن شورا از قبیل برخی نطق‌ها و تذکرها در روزنامه همشهری، محدودیت‌هایی اعمال‌شده است. طبیعی است که آنچه شورا در ماه‌های پایانی در قالب نطق‌های انتقادی، تذکر و پیگیری مطرح خواهد کرد، به این منظور است که نتیجه اقدامات، تلاش‌‌ها و تغییر رویه‌ها در اداره امور شهر را بررسی و دنبال کند. به‌طور حتم در ماه‌های پیش‌رو مباحث انتقادی در صحن شورا بیشتر می‌شود و آنچه طی 4سال توسط اعضای شورا دنبال شده است، با جدیت بیشتری و با ادبیات منتقدانه و دغدغه‌مندی‌های بیشتر در صحن، مطرح خواهد شد تا شاید بتوان از اجرا و تحقق مصوبات پارلمانی مانع‌زدایی کرد. همشهری رسانه شهر و مدیریت شهری است و ایجاد محدودیت در انعکاس محتوا و مطالب صحن با بهانه انتخابات، ۲‌برداشت ایجاد می‌کند. خوش‌بینانه این است که شهردار محترم به شیوه اشتباه و با تحلیل غلط به استقبال زودهنگام انتخابات رفته‌اند. آیا نتیجه بررسی صلاحیت‌ها مشخص شده است که افراد، رسما وارد رقابت انتخاباتی شده باشند تا به این بهانه در مسیر انعکاس مباحث صحن در روزنامه مدیریت شهری مانع ایجاد شود؟ در مطالب ماه‌های پایانی شورا، جهت پیگیری نتایج چهارساله نکات بسیار مهمی می‌توان یافت؛ در حدی که در طرح پیشنهادی که اخیرا به تصویب شورا رسیده است، شهردار تهران ملزم به ارائه گزارش عملکرد چهار‌ساله در صحن علنی شورا در ماه‌های پیش رو شده‌اند.
 برداشت دیگر این است که در شرایطی که در ماه‌های پایانی به‌دلیل اهمیت پیگیری تلاش‌ها و نتایج مصوبات شورا، به‌طور طبیعی تذکرات به جناب شهردار و مدیران ارشد شهرداری، احتمالا افزایش خواهد داشت و مطالبه دستاوردها جدی‌‌تر مطرح خواهد شد، تاب انعکاس مطالب منتقدانه در روزنامه همشهری وجود ندارد. آیا به بهانه انتخابات قرار است مانع جریان آزاد اطلاعات و مباحث مهم ماه‌های پایانی در رسانه اصلی شهر شویم؟ دستاورد شورای پنجم دستاورد کلیات مدیریت شهری است، اما اگر مصوبه‌ای بر زمین مانده است باید توضیحات شفاف درخصوص آن ارائه شود. مطالبه توضیح، اصلاح اشکالات و نواقص و کارکردها و در برخی موارد قصور و تقصیرها حق شهروندان و تکلیفی بر عهده نمایندگان آنها در شورا‌ست. اگر به جای شهردار محترم تهران بودم، در شرایطی که همکاران ما در بدنه شهرداری از جان خود برای اداره این شهر مایه گذاشتند، به جای اخلال در انعکاس مناسب مباحث شورا در روزنامه همشهری، از فعالیت مدیرانی که اقداماتشان شائبه فعالیت انتخاباتی است، ممانعت می‌کردم. شهردار تهران نمی‌‌تواند و نباید مخل جریان آزاد اطلاعات شود و اگر کاستی، قصور و تقصیری در تحقق اداره مردم در اجرا بوده است، توضیح دهند نه اینکه با اتخاذ چنین روش‌‌هایی در رساندن صدای نمایندگان مردم به مردم، آن‌هم در رسانه‌ای که ‌شأن نزول آن انعکاس مسائل این حوزه است، اخلال ایجاد کنند. پیشنهاد می‌کنم آقای شهردار یک سوزن به‌خود و بعد یک جوالدوز به شورا بزنند و از فعالیت آن‌دسته از مدیرانی ممانعت کنند که براساس پیش‌بینی‌های خود از دوره آینده، مشغول لابی‌های نامتعارف با کسانی هستند که تصور می‌کنند در تثبیت موقعیت آنان در آینده مؤثر هستند.


  حجت نظری: اداره کل ایثارگران تنها مرجع ایثارگران شاغل در شهرداری تهران برای پیگیری امور خودشان است اما متأسفانه به گوش می‌رسد که شهرداری تهران قصد ادغام این اداره کل را دارد. متأسفانه در سال‌های اخیر شاهد این بودیم که به حقوق قانونی ایثارگران آنطور که باید پرداخته نمی‌شود و شهرداری این حقوق را اعمال نمی‌کند، ازجمله پست ستاره‌دار کارکنان شهرداری و مشخصا فرزندان شهید که با توجه به نص صریح قانون ششم و پنجم توسعه کشور، همتراز با جانباز 50درصد به بالا محسوب می‌شوند و باید پست ستاره‌دار برای آنها هم اعمال شود. اما در عمل این اقدام اجرا نمی‌‌شود. متأسفانه اگر اداره کل ایثارگران درحوزه‌های دیگری ادغام شود، قطعا اینطور پیگیری‌ها کمتر هم ظهور و بروز خواهد داشت. بنابراین باید از انجام چنین تصمیمی صرف‌نظر شود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: