• چهارشنبه ١ ارديبهشت ١٤٠٠-١٠:٢٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٢٦٩
گزارش همشهری از جلسه 288 شورا؛

اختصاص 14ملک شهر به فعالیت‌های درمانی و اجتماعی

اعضای پارلمان شهری پایتخت به شهرداری برای انجام معاملات پروژه‌های خیالستان زندگی و پل باغ آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی مجوز دادند

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل از همشهری، مجوز بهره‌برداری از 14ملک متعلق به شهرداری تهران برای فعالیت‌های عام‌المنفعه در حوزه بهداشتی، درمانی و آسیب‌های اجتماعی به تصویب شورای شهر تهران رسید.
به گزارش همشهری، دیروز در دویست‌وهشتادوهشتمین جلسه شورای شهر تهران، لایحه «مجوز واگذاری حق بهره‌برداری از ۱۴ملک متعلق به شهرداری برای فعالیت‌های عام‌المنفعه» بررسی شد. بر همین اساس، محمدرضا جوادی‌یگانه، معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران پشت تریبون صحن قرار گرفت تا درباره این لایحه توضیحات بیشتری را ارائه کند. او گفت:‌ «لایحه تعیین‌تکلیف این املاک که ۳۰۰پلاک بود، مهر‌ماه بررسی شد. همه بخش‌هایی که نیازمند صدور مجوز بهره‌برداری هستند نیز نیاز به تسریع در صدور مجوز دارند. از میان ۳۰۰ ملک مدنظر، مواردی که قابلیت استفاده برای امور عام‌المنفعه را نداشته در حال بازپس‌گیری است، اما این ۱۴ ملک مواردی است که توسط خیرین در حال ساخت و تکمیل هستند.» درنهایت، کلیات این لایحه با ۱۵ رأی موافق از سوی اعضای شورا به تصویب رسید.
در ادامه جلسه بررسی لایحه شهردار تهران درخصوص اساسنامه‌های «19» سازمان وابسته به شهرداری تهران در دستور کار قرار گرفت. این لایحه موافق و مخالفانی داشت و درنهایت به رأی گذاشته شد و با ۱۷ رأی موافق به تصویب رسید. همچنین اعضای شورای شهر تهران یک فوریت لایحه اصلاح چارچوب اختیارات و وظایف کمیسیون‌های داخلی مناطق شهرداری تهران را به تصویب رساندند. در ادامه جلسه نیز اعضای شورای شهر لایحه مجوز به شهرداری تهران جهت انجام معاملات احداث پروژه‌های «پیوند و پهنه‌های مجاور بزرگراه امام علی(ع)» با عنوان «خیالستان زندگی» واقع در منطقه 8 و «پل باغ آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی» واقع در منطقه 2شهرداری تهران  را با 16رأی به تصویب رساندند.

انتخابات به بحران بهداشتی تبدیل نشود
محسن هاشمی رفسنجانی در ابتدای جلسه دیروزگفت: «همانگونه که مستحضرید شرایط کرونایی به سرعت رو به وخامت است و شرایط بستری‌ها نسبت به پیک سال گذشته افزایش بیشتری داشته است. به نظر می‌رسد عمدتا در اردیبهشت‌ماه شاهد حفظ وضعیت قرمز در بسیاری از نقاط کشور خواهیم بود و در این شرایط هم قصد داریم 4انتخابات را همزمان با هم برگزار کنیم که می‌تواند موج چهارم کرونا را تبدیل به موج پنجم در 2‌ماه آینده کند. لذا باید برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای زمان و نحوه تبلیغات و هنگام برگزاری رأی‌گیری در وزارت کشور، استانداری و فرمانداری تهران صورت گیرد. البته در سراسر کشور، کلانشهر‌ها، مراکز استان‌ها و شهر‌های پر‌جمعیت تا آنجا که من پیگیری کردم، 2 مشکل وجود دارد؛ یکی تعداد صندوق‌ها‌ست که به‌نظر فقط قصد افزایش 15درصدی صندوق‌ها را دارند و من از شهرداری تهران تقاضا می‌کنم که به ستاد ملی مقابله با کرونا کمک کنند تا تعداد صندوق‌ها در تهران را حداقل به دو‌برابر افزایش دهیم که البته این امر نیاز به نیرو و فعالیت جدی دارد. امیدوارم جلسات ویژه‌ای در این زمینه در ارکان تصمیم‌گیری درخصوص برگزاری انتخابات تشکیل شود و البته امیدواریم تجربه موفق انتخابات شورایاری در تهران که به‌صورت الکترونیکی انجام شد، مدنظر قرار گیرد.»

از تخریب باغ‌ها در دوره مدیریت گذشته تا  درخواست دولت
دیروز 2عضو شورای شهر تهران نطق پیش از دستور داشتند؛ یکی از تخریب 128هکتار باغ طی 10سال مدیریت گذشته و دستاوردهای عمرانی این دوره گفت و دیگری در باب اهمیت گرامیداشت روز زمین پاک در 2اردیبهشت مطالبی را بیان کرد. سیدمحمود میرلوحی از قلع و قمع 128هکتار باغ طی 10سال مدیریت گذشته خبر داد. رئیس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای شهر تهران گفت:‌ «آنچه بر سر باغ‌های شهر آمد و 128 هکتار از باغ‌ها طی 10سال قلع وقمع شد. معلوم شد چنانچه اصول تامین منابع پایدار مراعات نشود و به تصور اینکه مدیران برای اجرای پروژه‌های عمرانی ناگزیرند از مقررات عدول کنند و توسعه کالبدی شهر نیازمند پرداخت هزینه است، توجیه و بهانه مدیران برای دور زدن طرح تفصیلی، فروش تراکم و انهدام باغ‌ها به‌عنوان منابع در دسترس طی یک دهه قبل از دوره پنجم بوده است.» میرلوحی در ادامه به مروری بر شاخص‌ها و واقعیت‌های میدان کار و فعالیت در حوزه درآمدها در شهرداری تهران پرداخت.
زهرا صدراعظم نوری نیز در نطق پیش از دستور خود گفت که هر روز، روز زمین پاک است و سپس از دولت برای توسعه حمل‌ونقل عمومی درخواست کمک کرد. رئیس کمیسیون سلامت و محیط‌زیست شورای شهر تهران گفت: «شعار امسال روز زمین پاک، یعنی احیای زمین برای افزایش توسعه پایدار را تأکید و تکرار می‌کنیم و از همه حفظ محیط‌زیست و منابع آن را خواستاریم. هر انسانی درون فکر خود علاقه‌مند است که نسل‌های آینده از او به نیکی یاد و به نوعی به او افتخار کنند، ولی واقعیت چیز دیگری است؛ ردپای ما بر محیط‌زیست تاکنون بیش از سهمی است که در این کره خاکی حقیقتاً به ما انسان‌ها تعلق داشته است.»‌ 
او با تأکید بر اینکه در کشور ایران جامع‌ترین قانون محیط‌زیستی اصل پنجاهم قانون اساسی است، ادامه داد: «این قانون نه‌تنها آلودگی و تخریب محیط‌زیست را منع کرده، بلکه حفاظت از آن را وظیفه همگانی می‌داند که با مشارکت و مسئولیت‌پذیری امکان‌پذیر است.» نوری با اشاره به تکمیل نشدن زیرساخت‌های حمل‌ونقل در کلانشهر تهران گفت: «از دولت انتظار داریم به تعهدات و وظایف خود در این زمینه عمل کند و همانطور که شهرداری در این زمینه پیگیر است، با هدف رفاه حال شهروندان و کاهش آلودگی‌های محیط‌زیستی در این مقوله همکاری اثر‌گذار و کارآمد داشته باشد.» 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: