• شنبه ٢٨ فروردين ١٤٠٠-٠٩:٢٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٢١٦
زهرا صدراعظم نوری در گفتگو با میزان؛

در طرح رویداد تهران ۱۴۰۰ بریز و بپاشی رخ نداده است

زهرا صدراعظم نوری گفت: رای انجام طرح رویداد تهران ۱۴۰۰ هم باید هزینه‌هایی مد نظر قرار بگیرد. اما این هزینه‌ها باید معقول و منطقی باشد. این نکته‌ای است که ما در شورای شهر تهران روی آن تاکید کرده ایم. خود شهرداری هم متوجه این موضوع هست.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با انتقاد‌های صورت گرفته درباره طرح رویداد تهران ۱۴۰۰ به میزان گفت: در طرح رویداد تهران ۱۴۰۰ با توجه به اینکه، چون مسامحتا گفته می‌شود قرن جدید در این سال آغاز می‌شود که البته در سال ۱۴۰۱ این اتفاق رخ خواهد داد هدف این است که فعالیت‌ها و کار‌های مختلفی که در حوزه شهری انجام می‌گیرد در راستای این تغییر قرن باشد و این فعالیت‌ها و اقدامات با پویایی ویژه‌ای همراه بشود.

وی ادامه داد: هدف این طرح این است که همه بخش‌های مختلف شهر با خدمات گوناگونی که ارائه می‌شود با چنین برنامه‌ای هماهنگ شود. البته همه آنچه که در حیطه مدیریت شهری وجود دارد در این طرح مد نظر نیست. بلکه تمام بخش‌های مختلف شهر شاید بتواند با این طرح هماهنگ شود و پروژه‌های جدیدی طراحی شود و در سال ۱۴۰۰ به ثمر برسد یا استمرار پیدا کند و به طور کلی طرح رویداد تهران ۱۴۰۰ به عنوان یک ایده و رخداد می‌تواند مد نظر قرار بگیرد تا به دیگر اقدامات توجه شود.

به گفته رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر در رابطه با این طرح شهرداری هم اقداماتی را انجام داده و کار‌هایی که در دست انجام دارد از جمله پروژه‌های مختلف عمرانی را با نگاه به طرح رویداد تهران ۱۴۰۰ به اجرا در می‌آورد.

صدراعظم نوری در واکنش به گمانه‌های به وجود آمده درباره شفاف نبودن هزینه‌ها و وجود بریز و بپاش‌های مرتبط با طرح رویداد تهران ۱۴۰۰ اضهار داشت: ما چنین گزارشی دریافت نکرده ایم و بریز و بپاشی در رابطه با این طرح ندیده ایم. به هر حال هرکاری که قرار بر انجام شدنش باشد بدیهی است که به وجود سازوکار‌های مشخصی نیاز خواهد داشت که هزینه بر خواهد بود. برای انجام طرح رویداد تهران ۱۴۰۰ هم باید هزینه‌هایی مد نظر قرار بگیرد. اما این هزینه‌ها باید معقول و منطقی باشد. این نکته‌ای است که ما در شورای شهر تهران روی آن تاکید کرده ایم. خود شهرداری هم متوجه این موضوع هست. با توجه به رکود اقتصادی و فشار‌های مالی و کاهش نقدینگی شهرداری پرهیز از هزینه‌های اضافی را مد نظر دارد و حتما در این حوزه بریز و بپاشی اتفاق نخواهد افتاد.

عضو شورای شهر تهران درخصوص اقدام‌های آتی شورای شهر برای الزام آور شدن قوانین مرتبط با مساله تامین اعتبارات حوزه شهری در برنامه پنج ساله هفتم که در سال جاری تدوین خواهد شد بیان کرد: همواره شورای شهر با مجلس رویکرد تعاملی دارد و بر اساس نیاز‌هایی که شهر تهران دارد و این نیاز‌ها در قالب قوانین یا آیین نامه‌هایی که در اختیار مجلس هست امکان وضع شدن دارد این را مدیریت شهری حتما دنبال می‌کند.

وی افزود: البته درباره برنامه پنج ساله هفتم هنوز بحثی مطرح نشده و تا به حال مجلس هم اقدامی جدی در این جهت نداشته است. اما یقینا هر زمانی که مجلس شورای اسلامی برای تصویب برنامه پنج ساله جدید دست به کار شود شورای شهر و مدیریت شهری با پیگیری‌ها و تعاملی که با مجلس خواهند داشت برای رفع مشکلات و چالش‌هایی که شهر تهران با آن‌ها مواجه است در تدوین برنامه پنج ساله جدید با نمایندگان مجلس به خصوص نمایندگان تهران به توافق خواهند رسید. البته تصور نمی‌کنم این قضیه در دوره فعلی شورای شهر به انجام برسد و باید منتظر استقرار شورای شهر جدید باشیم. اما فکر می‌کنم رویکردی که در برنامه پنج ساله بعدی کشور وجود خواهد داشت و بر اساس آن این برنامه تدوین خواهد شد باید رویکردی باشد که به چالش‌ها و مشکلات شهر تهران توجه و عنایت جدی مبذول داشته شود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: