• يکشنبه ٢٢ فروردين ١٤٠٠-١٤:٠٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١١٥٧
رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران مطرح کرد:

نگرانی از وضعیت پایداری درختان کهنسال شهر/ لزوم تهیه برنامه عملیاتی پایش زیرسطحی درختان خیابان ولیعصر

سید آرش حسینی میلانی، رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری تاکید کرد: در هفته گذشته در خیابان ولیعصر شاهد سقوط یک درخت چنار سبز حدودا 60 ساله با وزش یک باد خفیف بودیم که نگرانی‌هایی را درباره وضعیت پایداری درختان کهنسال شهر ایجاد کرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران سید آرش حسینی میلانی در دویست و هشتاد و پنجمین جلسه شورا با تسلیت شهادت دو محیط بان زنجانی توسط شکارچیان غیرقانونی گفت: از فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی می‌خواهم با بازنگری قانون شکار و صید به صورت اصولی زمینه‌های بروز چنین فجایعی را برطرف کنند و از دولت هم می‌خواهم در راستای قانون حمایت قضایی از محیط‌بانان و جنگلبانان اقدام عاجل انجام داده و مشکلات مربوط به دیه این عزیزان برطرف شود.

وی با تشکر از شهرداری و معاونت خدمات شهری برای تملک باغ علاءالدوله در منطقه 12 اظهار داشت: این باغ قبل از عید، 68 میلیارد تومان خریداری شد و با وسعت دو هزار متر مربع تبدیل به فضای عمومی و بوستان می‌شود. منطقه ۱۲ به شدت نیازمند فضای سبز عمومی است.

این عضو هیات رئیسه شورای شهر در تذکری با عنوان لزوم تهیه برنامه عملیاتی پایش زیرسطحی درختان خیابان ولیعصر تصریح کرد: در هفته گذشته در خیابان ولیعصر شاهد سقوط یک درخت چنار سبز حدودا 60 ساله با وزش یک باد خفیف بودیم که نگرانی‌هایی را درباره وضعیت پایداری درختان کهنسال شهر ایجاد کرد.

حسینی میلانی ادامه داد: با وجود تهیه شناسنامه درختان برای خیابان ولیعصر توسط شهرداری، همچنان خلا جدی درباره وضعیت زیرسطحی درختان این کریدور سبز مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه به شهرداری تهران تذکر می‌دهم در اسرع وقت برنامه عملیاتی پایش زیرسطحی درختان خیابان ولیعصر را به شورا ارسال کند، خاطرنشان کرد: سازمان بوستان‌ها با همکاری سازمان آتش‌نشانی گزارش جامعی از آمار سقوط سقوط درختان و ناپایداری مشهود به تفکیک شریان‌های اصلی شهر تهیه و منتشر کنند.

285-4

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: