• سه شنبه ١٧ فروردين ١٤٠٠-١٣:٢٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١١٠٧
حق ‎شناس:

در ایران هیچ گاه مسئله نژادی وجود نداشته است/ سیاست گذاری شان شوراست و اجرا شان شهرداریست

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا تاکید کرد: بخشنامه پرهیز از استفاده حاجی فیروز باید پس گرفته می‎شد. شهرداری باید بداند کجا نشسته است و وارد سیاست گذاری نشود. این بخشنامه را اصلاح کنید.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بینالملل شورای اسلامی شهر تهران، محمدجواد حقشناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، در دویست و هشتاد و چهارمین جلسه علنی شورا در واکنش به گزارش محمدرضا جوادی یگانه معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در خصوص اقدامات انجام شده در نوروز سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: ضمن تبریک سال نو و تشکر از شهرداری تهران که در روزهایی که شهر درگیر کرونا بود ساعات مفرحی رو برای شهروندان ایجاد کردند، سپاسگزاری میکنم .

حق شناس ادامه داد: اما نکته ای را در نظر دارم و آن اینست که شأن سیاستگذاری مربوط به شوراست و شأن عمل مربوط شهرداری است. قطعا به یاد داریم در این دوره برای اولین بار نوروز خوانی را از درب شورای شهر آغاز کردیم و شهرداری نیز که در دوره آقای نجفی و هم آقای افشانی و هم حناچی تلاش کردند نوروز و شادی را بعنوان یک مسئله جدی و اصلی در میان شهروندان دنبال کنند. امسال نیز شاهد برنامههای ارزشمندی در پارکها، بوستانها و میادین بودیم. بخصوص که حضور موسیقی اقوام، در تهران و شهرستانها به شدت مورد استقبال قرار گرفت .

او افزود: متاسفانه یک رویکرد نادرست و نابجا با بخشنامهای که جناب آقای جوادی ارائه کردهاند شکل گرفت و موضوعی که در کشور و شهر ما هیچ وقت موضوعیت نداشته است مطرح شده است.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا تشریح کرد: در طول چند هزار سال از تاریخ نوروز در کشور ما میگذرد و نمادهایی مثل، سیزده بهدر، چهارشنبهسوری و حاجی فیروز و مواردی از این دست جزء سنتها و فضاهایی است که بخشنامه پذیر نیست. تبعیض نژادی و نژادپرستی مسئله غرب است و این تبعیض نژادی درغرب، امریکا، فرانسه و انگلستان وجود دارد و آنها افتخارشان این که که سالهاست چهرههای ارزشمندشام در رابطه با احقاق حقوق سیاهان تلاش میکنند. اما در ایران هیچ گاه مسئله نژادی وجود نداشته است.

او افزود: اینکه خودمان سری که درد نمیکند را دستمال ببندیم و در دام رسانه حقوق بگیر سعودی بیفتیم بسیار نگران کننده است. این بخشنامه باید پس گرفته میشد. شهرداری باید بداند کجا نشسته است و وارد سیاست گذاری نشود. خواهش میکنم این بخشنامه را اصلاح کنید و اگر موردی بود از کمیسیون فرهنگی و شورای شهر نظر بگیرید.

10-284

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: