• يکشنبه ١٥ فروردين ١٤٠٠-١٤:٢٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٠٨٥
محسن هاشمی در جمع خبرنگاران:

اخذ بهای خدمات حصار های کارگاهی از انسداد معابر جلوگیری می کند

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اخذ بهای خدمات حصار های کارگاهی از انسداد پیاده راو ها جلوگیری می کند و احتمالا باج گیری ها را هم کمتر می کند. چرا که مبنای چنین تخلفات گزارش دید ناظران است.

 به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محسن هاشمی در پایان دویست و هشتاد و شومین جلسه شورا و در جمع خبرنگارن به تشریح این جلسه پرداخت و گفت: اولین دستور این جلسه بررسی طرح دستور العمل حصار کارگاهی در پروژه های ساختمانی بود. می دانید که حصار های کارگاهی در سطح شهر مشکلاتی برای پیاده رو ها ایجاد می کند و  همچنین مدت زمان باقی ماندن آن ها بعضا طولانی می شود لذا در این راستا طرحی از سوی اعضای شورا ارایه شد  که سخت گیری هایی بیشتری برای حصار های کارگاه های ساختمانی به ویژه آن هایی که پیاده رو ها را مسدود می کنند اعمال شود.

هاشمی ادامه داد: بر اساس این طرح مالکین پروژه ها می توانند از بخشی از پیاده رو برای برپایی کارگاه های ساختمانی استفاده کنند اما برای اینکه این امر طولانی نشود بهای خدمات برای استفاده از پیاده رو گذاشته شده و  برای اینکه از بی نظمی و سد معبر در سطح شهر جلوگیری شود بهای خدمات بیشتری برای استفاده طولانی مدت از پیاده رو در نظر گرفته خواهد شد تا  زمان ساخت پروژه ها تسریع شود. 

هاشمی در ادامه توضیحات خود در خصوص این طرح گفت: پروانه های ساخمانی زمان مشخص دارند و معمولا این پروژه ها می توانند بعد از پایان یکسال ، یک سال و نیم  وارد ساختمان شوند و حصار ها را جمع کنند و بهای خدمات از آنان گرفته می شود و  بهانه ای برای استفاده از پیاده رو ندارند اما اگر این زمان طولانی تر شد بهای خدمات بیشتری باید پرداخت کنند.

 هاشمی در ادامه و در پاسخ به این سوال آیا با اجرایی شدن این طرح مفسده ای در شهرداری به وجود می آید گفت: اتفاق این طرح جلوی مفسده را می گیرد. از قبل چنین بخش نامه ای در شهرداری بود اما تصویب این طرح از انسداد پیاده راو ها جلوگیری می کند و احتمالا باج گیری ها را هم کمتر می کند. چرا که مبنای چنین تخلفات گزارش دید ناظران است.

هاشمی در ادامه افزود: در ادامه این جلسه همچنین بررسی لایحه اصلاح ماده دوم مصوبه تامین منابع مالی پایدار سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و راهکارهای ارتقا کمی و کیفی تجهیزات و آموزش شهروندان شهر تهران در دستور قرار گرفت .

هاشمی گفت: در سال 95 شورای شهر چنین مصوبه ای را به تصویب رسانده بود اما سازمان آتش نشانی در سال 96 نتوانسته بود آن را اجرایی کند و عملا سازو کار اجرایی این مصوبه از سال 98 فراهم شد اما مشکلی که به وجود آمده بود در خصوص پروانه های ساختمانی از سال 96 تا 98 بود.

وی ادامه داد: شهرداری در این راستا لایحه ای داده بود که از سال 96 تا 98 عوارضی از پروانه های ساختمانی در این بازه زمانی گرفته نشود اما بعد از آن گرفته شود و شما می بینید که سال گذشته نیز این عوارض دریافت شد.

هاشمی در پایان سخنان خود به موضوع برگزاری جلسات مجازی شورا اشاره کرد و گفت: در این جلسه همچنین برگزاری جلسات به صورت مجازی در حوادث  خاص از جمله سیل، زلزله و بیو تروریسم بود که با نظر کمیسیون حقوقی مبنی بر این مراجع بالا دستی و شورای عالی استان ها پیش تر این مورد را بررسی کرده اند و برگزاری جلسات مجازی در این شرایط را مانعی ندارد این موضوع نیز مختومه شد.

283-11

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: