• يکشنبه ١٥ فروردين ١٤٠٠-١٣:٠٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٠٧٩
مجید فراهانی:

بیش از نیمی از حوادث شهر تهران در کارگاه های ساختمانی اتفاق می افتد/ لزوم ایمنی کارگاه های ساختمانی

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران ضمن موافقت با طرح دستورالعمل حصارکارگاهی در پروژه های ساختمانی گفت: طبق آمارها حدود 55 درصد حوادث کار شهرها در کارگاه های ساختمانی رخ می دهد و بیش از نیمی از حوادث شهر تهران در کارگاه های ساختمانی اتفاق می افتد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در جریان بررسی طرح دستورالعمل حصارکارگاهی در پروژه های ساختمانی و ضمن موافقت با این طرح گفت: آمار بالای مرگ و میر افراد بر اساس فعالیت های پر خطر و ساخت و ساز ها مانند گودبرداری، تخریب و کار در ارتفاع باعث شده مسئله ایمنی در کارگاه های ساختمانی جز ضروری ترین فعالیت های ساختمانی به شمار برود.
 
او افزود: طبق آمارها حدود 55 درصد حوادث کار شهرها در کارگاه های ساختمانی رخ می دهد و بیش از نیمی از حوادث شهر تهران در کارگاه های ساختمانی اتفاق می افتد.
 
فراهانی تصریح کرد: با توجه به مخاطره آمیز بودن این پروژه ها، اشغال معابر و عدم زیبایی و عدم ایمن برای عابرانی که در حال عبور از این کارگاه ها هستند و ایمنی خود کارگاه ها لازم است این طرح تصویب شود.
 
عضو شورای شهر تهران ادامه داد: این کار سبب می شود ایمنی در کارگاه ها بالا برود و مسئله بعدی رصد کردن این ساختمان ها است. هیچ ارگانی مسئله رصد و پایش ساختمان ها را به طور رسمی در دستور کار خود ندارد و با سامانه بر خطی که پیش بینی شده و با گزارش آنلاین وضعیت ایمنی ارتقا پیدا می کند.
 
او تاکید کرد: وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در سال 92 برنامه راهبردی و استراتژیک در کارگاه های ساختمانی تدوین کرد و این برنامه شامل 6 راهبرد و 27 برنامه عملیاتی است و در این خصوص شهرداری ها را ملزم کرد که این مصوبه را انجام دهند و ما اولین شورایی هستیم که این دستورالعمل را تصویب می کنیم تا حقوق شهروندی ارتقا پیدا کند و کارگاه های ساختمانی هم ایمن شود.
 
گفتنی است طرح دستورالعمل حصار کارگاهی در پروژه های ساختمانی با 19 رای موافق به تصویب رسید.
283-7

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: