• يکشنبه ٨ فروردين ١٤٠٠-١٨:٥٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٠٥٤
خلیل‌آبادی در گفت و گو با ایمنا:

برج آزادی در معرض اتفاقات بدتری از شلیک توپ است

رئیس کمیته میراث شورای شهر تهران، اظهار کرد: برخی از فعالیت‌های همیشگی در اطراف برج آزادی انجام می‌شود که کم‌تر از شلیک توپ به این سازه لطمه نمی‌زند مانند خودروهایی که دهه‌هاست اطراف این برج تردد می‌کنند بنابراین به نظرم این محدوده باید به پیاده راه تبدیل شود.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران حسن خلیل آبادی در گفت و گو با ایمنا گفت: میدان آزادی یکی از پلازاهای شهری است که ما در مراسم‌های مختلف از این فضا استفاده می‌کنیم، از جشن‌های ملی تا مذهبی این مکان تاریخی محلی برای گردهمایی‌ها در تهران است.
 
وی ادامه داد: این میدان ورودی غربی شهر تهران هم محسوب می‌شود و مردم نیز به سازه میراثی میدان آزادی تعلق خاطر دارند، به ویژه خاطرات زیادی در ایام انقلاب در این مکان به ثبت رسیده است بنابراین برگزاری مراسم‌هایی که منجر به حضور مردم در این میدان شود، اتفاق خوبی است.
 
خلیل آبادی با اشاره به اینکه برخی از فعالان میراثی اعتقاد دارند شلیک توپ ممکن است به سازه این برج میراثی لطمه وارد کند توضیح داد: این که ارتعاشات شلیک توپ می‌تواند به این سازه میراثی لطمه وارد کند باید مسئولان و کارشناسان فنی حوزه میراث فرهنگی در خصوص آن اظهار نظر کنند.
 
وی ادامه داد: برخی از فعالیت‌های همیشگی در اطراف برج آزادی انجام می‌شود که کم‌تر از شلیک توپ به این سازه لطمه نمی‌زند مانند خودروهایی که دهه‌هاست اطراف این برج تردد می‌کنند بنابراین به نظرم این محدوده باید به پیاده راه تبدیل شود.
 
خلیل آبادی گفت: اینکه این انفجار در چه فاصله‌ای از برج اتفاق افتاده است و شدت انفجار چه میزان بوده است، از سوی کارشناسان ارتش و میراث باید بررسی و در خصوص آن اظهار نظر شود و شورای شهر در زمان مقتضی، به استناد اظهارنظر کارشناسان به این موضوع ورود می‌کند اما اینکه مراسم‌های ملی و مذهبی ما در این مکان برگزار شود طبیعی است و جایگاه آن هم در همین فضاهای شهری است.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: