• سه شنبه ٢٦ اسفند ١٣٩٩-١٠:٤٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٠١٩
محمد علیخانی در مراسم افتتاح ایستگاههایی از خطوط 6 و 7 :

اتوبوس های جدید همه مجهز به فیلتر دوده هستند/ افتتاح ایستگاههای مترو نمایانگرتلاش مدیریت شهری برای خدمات شایسته به شهروندان است

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در مراسم افتتاح سه ایستگاه مترو در خطوط 6 و 7 با بیان اینکه هزینه ساخت مترو و واگن در این دوره نسبت به سالهای گذشته افزایش زیادی داشته است، گفت: بنابراین در این شرایط سخت افتتاح 9 ایستگاه در سال 99 و 4 ایستگاه در فروردین سال آینده نمایانگر تلاش مدیریت شهری برای خدمت رسانی به شهروندان است.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهرتهران مراسم افتتاح سه ایستگاه تربیت مدرس، آهنگ و اشرفی اصفهانی از خط 6و7 و رونمایی از 40 دستگاه اتوبوس و مینی بوس جدید با حضور محسن هاشمی رییس شورا و سایر اعضای شورا ، پیروز حناچی شهردار تهران، مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در محل تالار اصلی شورای شهر تهران به صورت مجازی برگزار شد.

محمد علیخانی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا در این مراسم با اشاره به هزینه ساخت مترو و واگن در این دوره و گذشته گفت: وقتی هزینه های ساخت واگن و احداث ایستگاه های مترو در این دوره و دوره های گذشته را بررسی می کنیم بیشتر متوجه زحمات همکارانمان در شهرداری تهران می شویم .

وی افزود: توجه کنید که هزینه خرید واگن 5 میلیارد بوده و امروز به 30 میلیارد تومان افزایش یافته یا اینکه یک ایستگاه مترو با 10 میلیارد تومان ساخته می شد اما امروز هزینه ساخت ایستگاه مترو بالغ بر 300 میلیارد تومان شده است.

رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران گفت: این ارقام را بیان کردم تا بیشتر متوجه شویم که هزینه ها تا چه میزان افزایش پیدا کرده و کار تا چه اندازه سخت شده است. در این شرایط افتتاح 9 ایستگاه در سال 99 و 4 ایستگاه در فروردین سال آینده نماینگر تلاش مدیریت شهری برای خدمت رسانی به شهروندان است.

علیخانی در ادامه افزود: موضوع دیگر بحث مناسب سازی ایستگاه های جدید است که خوشبختانه آسانسور و پله های برقی این ایستگاه ها برای افراد مسن و معلولان قابل استفاده است و نیز در اتوبوس ها و می نی بوس ها این مناسب سازی ها انجام شده است.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به نصب فیلتر دوده در اتوبوس های جدید گفت: ما با نصب فیلتر دوده بر روی خودروهای از رده خارج مخالف بودیم چرا که این کار را  بیهوده می دانستیم و نظر کارشناسان نیز همین بود. اما با نصب فیلتر دوده بر خودروهای تازه ساخته شده کاملا موافقیم و می بینید در اتوبوس های جدید از زمان ساخت کارخانه سازنده  فیلتر متناسب را نصب کردند  و این اتوبوس های جدید مجهز به فیلتر دوده هستند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: