• يکشنبه ٢٤ اسفند ١٣٩٩-٢١:٢١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٠٠٤
احمد مسجدجامعی پس از گزارش عملکرد درآمد و هزینه شهرداری تهران در سه ماهه آذر، دی و بهمن تاکید کرد:

گزارش عملکرد از شکل نقطه ای به شکل روندی تبدیل شود

 

 

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران احمد مسجدجامعی در جلسه امروز شورای اسلامی  شهر تهران پس از گزارش  سید حسن رسولی عضو دیگر شورا در خصوص عملکرد درآمد و هزینه شهرداری تهران در سه ماهه آذر، دی و بهمن  گفت: از آقای رسولی بابت ارائه گزارش‌های نوبه‌ای در این حوزه، به افکار عمومی تشکر کنم. این اقدام ارزشمندی است که خلاصه گزارش ماهانه شهرداری و یا به اصطلاح روکش آن توسط خزانه دار به صحن شورا ارائه می شود.

عضو شورای شهر تهران با بیان این که  این گزارش ها به تدریج تکمیل شد یادآور شد: خاطرم هست در گزارش‌های نخستین پیشنهاد می‌دادم که این اطلاعات نقطه‌ای به اطلاعات روندی تبدیل شود.  البته هنوز هم باید این اتفاق بیافتد و ما جای عکس، فیلم بگیریم و نشان دهیم از کجا به کجا رسیده‌ایم و این درآمدها را چگونه و در کجا هزینه کرده­ایم. باید دید برای پروژه های سرمایه ای چقدر هزینه شده و چقدر پیشرفت فیزیکی داشته است و چقدر با برنامه های مصوب همخوانی دارد.

وی به سابقه ارائه گزارش عملکرد پروژه ها پرداخت و اظهار داشت: پیشترها و در مقطعی که رئیس شورا بودم گزارش عملکرد پروژه ها به تفکیک سرمایه ای و غیر مستمر هر سه ماه یک بار درصحن قرائت می شد و به عبارتی پروژها کنترل می شد. در واقع کنترل پروژه عملا به عهده شورا بود.

مسجدجامعی گفت: با تکمیل گزارش آقای رسولی، شاهد گزارشی ماندگار خواهیم بود که از شکل نقطه‌ای خارج و روندی شده است. البته این را هم باید گفت که جای گزارش سالانه در اینجا خالی است.

جایگزین ها مشخص شود

وی در باره لزوم مشخص شدن جایگزین ها برای هر طرح و تصمیمی گفت: به عنوان مثال وقتی می گوییم می‌خواهیم اقتصادمان مبتنی بر نفت نباشد ، جایگزین آن می‌خواهیم چه باشد؟ اگر قرار است درآمدهای شهرداری مبتنی بر فروش شهر و باغات نباشد باید پرسید ما جایگزین آن چه چیزهایی گذاشته‌ایم و درصد آن چیست. بر اساس گزارش نسبت درآمدهای ناپایدار افزایش داشته و بنا به گفته ایشان 73 درصد است.

مسجدجامعی در ادامه گفت: خواهش من این است که آقای رسولی گزارش این دوره از شورا را هم بدهند و کاری که پایه‌اش را گذاشتند تکمیل کنند تا مشخص شود در این دوره ما چه کارهایی را به ثمر رساندیم و اعتبارات چگونه هزینه شده و چه تصمیمات و سیاست هایی را جایگزین چه برنامه ها و روش هایی کردیم ، روندها به چه صورت بوده و حرکت از چه نقطه‌ای شروع شده و به کجا رسیده است.

13-280

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: