• يکشنبه ٢٤ اسفند ١٣٩٩-٠٩:٤٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٩٩٢
محمد سالاری در گفت وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس:

سرانجام راه اندازی پروژه دژباغ کن در پایتخت/3 باغ مهم تهران

عضو شورای شهر تهران با اشاره به سرانجام راه اندازی پروژه دژباغ کن در پایتخت گفت: کن، سوهانک و فرحزاد تنها باغات به هم پیوسته تهران است.

 
محمد سالاری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در گفت وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس درباره اجرای پروژه دژباغ کن اظهارداشت: از مهم ترین اولویت های مدیریت شهری جدید صیانت از باغ ها،فضای سبزو میراث های طبیعی و دارایی های ارزشمند شهر است و پروژه هایی مثل دژباغ کن محرک توسعه محسوب می شود و ضمن اینکه بخشی از سرانه های فرهنگی، اجتماعی و تفریحی محله را پوشش می دهد، می تواند یک الگو سازی برای اهالی کن باشد.
 
وی گفت: این محدوده در اصل یک ظرفیت عظیمی داشت به عنوان باغات انبوه کن یا باغات انبوه شهر تهران که طی دهه های گذشته به آن بی توجهی شد و بخش عمده ای از آن از بین رفت. 
 
این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه از مهم ترین اولویت های مدیریت شهری جدید صیانت از باغ ها، فضای سبزو میراث های طبیعی و دارایی های ارزشمند شهر است، اذعان داشت: من و همکارانم در شورای شهر توانستیم با مشارکت دوستان شورایاری و امام جمعه سابق و همه اهالی طرح موضعی 1070 هکتار باغات کن و کشت اجباری در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور به تصویب برسانیم.سال ها مطالعه در این خصوص انجام شده بود و بالاخره اهالی کن و قبل از تهران بزرگ اینجا بودند و باید به فکر این اهالی باشیم.
 
سالاری با تاکید بر اینکه جلسات کارگروه کن به صورت هفتگی برگزار شود گفت: در کنار طرح موضعی، طرح تفصیلی محله کن در کمیسیون ماده 5 به تصویب رسید.دغدغه هایی در این زمینه از سوی شورایاران و جوانان به درستی مطرح شده بود.در این جلسات بروز و ظهوری از جوانان این محله دیدم که ادبیات گفتمانی آنها شهرسازی و معماری بود و امروز این دوستان از من بهتر این مسائل را درک کردند و رویکردهای مشارکتی همین است.
 
این عضو شورای شهر تهران اذعان داشت: اگر در شورای شهر و شهرداری برای این محدوده این وقت را می گذاریم صرفا برای اهالی کن نیست بلکه برای کل پایتخت است.در ادبیات باغات دو نوع باغ داری داریم؛ باغات به هم پیوسته و انبوه و باغات تک باغ، که کن، سوهانک و فرحزاد تنها باغات به هم پیوسته هستند و صیانت از آن کمک به شهر تهران و مجموعه شهری است.
 
وی گفت: امیدواریم این نگاه های کیفی تجلی اش در آینده مشخص شود.سازمان نوسازی به عنوان کارفرمای کار عملکرد خوبی داشته و امیدوارم حتی زودتر از موعدی که قول داده اند افتتاح کنند. این پروژه می تواند یک الگو سازی برای اهالی کن باشد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: