• دوشنبه ١٨ اسفند ١٣٩٩-١٧:٢٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٩٦٧
زهرا نژادبهرام در گفت‌وگو با فارس،

از توجه رئیس‌جمهور به مسائل پایتخت خوشحالیم

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران درباره ۳ درخواست حسن روحانی از مدیران شهری توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران زهرا نژادبهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره سه درخواست حسن روحانی از مدیران شهری اظهار داشت: یکی از این درخواست‌ها در مورد انضباط در ساخت و ساز و ارتفاع‌های ساختمان‌ها است که بابت این موضوع خوشحالیم چرا که رئیس‌جمهور تمرکز و توجه به مسائل پایتخت دارد و این موضوع خود به نوعی گامی به جلو محسوب می‌شود.

وی افزود: در حوزه شهرسازی و انجام ساخت وسازها بر روی گسل‌ها سختگیری‌های جدی به عمل آمده نه تنها سازمان نظام مهندسی بلکه شورای شهر در این زمینه بسیار دقت دارد.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران ادامه داد: البته باید توجه داشت که برخی از مشکلات به حوزه حریم تهران برمی‌گردد و ما با مشکل حریم مواجه هستیم 5 فرمانداری اطراف تهران است که فعالیت آنها حریم تهران را تشکیل می‌دهد و در حال حاضر خلاء مدیریت واحد حریم داریم بنابراین این موضوع سبب بروز مشکلاتی می‌شود.

نژادبهرام تأکید کرد: در صورتی که مصوبه شورای عالی شهرسازی در مورد حریم تهران یا به عبارتی طرح راهبردی حریم مورد توجه قرار گیرد و رئیس‌جمهور به استاندار تهران تأکید کند و مصوبه‌ها به فرمانداری ابلاغ شود قطعا مشکلات در حریم تهران به شدت کاهش می‌یابد.

 عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران همچنین درباره مطالبه حسن روحانی از حناچی در مورد بوی بد پایتخت گفت: جلسات متعددی در این زمینه گذاشته شده ولی در این موضوع پای حریم در میان است با کمک فرمانداری‌های پیرامون تهران باید اقدامات لازم صورت گیرد.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران بیان داشت: شهرداری بر روی موضوع پسماند تمرکز داشته و اقدامات مؤثری را جهت کنترل بو انجام داده است ولی مسأله فعالیت گاوداری‌ها و دباغ‌خانه‌ها در حوزه فرمانداری‌های دیگر بوده و نظارت بر آنها کار شهرداری نیست.

نژادبهرام تصریح کرد:‌در موضوع تکدی‌گری هم باید اقدامات پیشگیرانه چندجانبه انجام گیرد بخش اعظم این موضوع در اختیار بهزیستی است ولی در شورای اجتماعی شهر شهرداری هم عضو بوده و مسؤولیت‌هایی به آن واگذار شده که مدیریت شهری در این حوزه نیازمند همکاری دستگاه‌های دیگر است و نمی‌توان یک جانبه با این موضوع مقابله کرده و صاحب نتایج مؤثر بود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: