• سه شنبه ١٢ اسفند ١٣٩٩-١٦:٤٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٩٢١
احمد مسجدجامعی در جلسه شورای شهر تهران و در خصوص بودجه سال 1400 شهرداری گفت:

نظام برنامه ریزی و بودجه نویسی مبتنی بر اسناد فرا دستی را نادیده گرفته‌ایم

عضو شورای شهر تهرانی در خصوص بودجه سال 1400 شهرداری گفت: نظام برنامه ریزی و بودجه نویسی مبتنی بر اسناد فرا دستی را نادیده گرفته‌ایم.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران احمد مسجدجامعی در جلسه امروز شورای شهر تهران گفت: شهرداری در برنامه پنج ساله سوم برای سال 1400سقف  21 هزار میلیارد تومان را پیش‌بینی کرده بود اما آنچه  الان ارائه شده 48 هزار میلیارد تومان است و به همین نسبت سهم حوزه‌های ماموریتی افزایش و کاهش یافته است.  
 
عضو شورای شهر یادآور شد: به عنوان مثال در حوزه اجتماعی-فرهنگی 8/6  به  9/4  درصد، حوزه  خدمات شهری از 15 به 3/13 درصد ، حوزه ایمنی و مدیریت بحران از 7/4 به 2/4درصد، حوزه معماری و شهرسازی از 5/2 به 4درصد و حوزه توسعه مدیریت و هوشمند سازی از 38 به 3/33 درصد تغییر کرده است. برای حوزه حمل و نقل و ترافیک نیز همین گونه است که مسئله بسیار مهمی هم هست و اگر فرصت شود درباره این موضوع مجدد صحبت خواهم کرد. این را هم اضافه کنم که این اعداد و ارقام مربوط به برنامه سوم است که در همین دوره از شورا مصوب شده و نه در شوراهای قبلی.
 
شهرداری گزارش عملکرد بودجه سال 99 را ارائه نداده است
وی افزود: این بدان معنا است که ما اسناد فرادستی و نظام برنامه ریزی و بودجه نویسی مبتنی بر اسناد فرا دستی را نادیده گرفته‌ایم.  به نظرم شهرداری گزارش عملکرد بودجه سال 99 را نیز ارائه نداده است. هر چند گزارش های همکاران کمیسیون برنامه و بودجه تا کنون از تحقق تنها هفتاد درصد آن چه پیش بینی شده حکایت دارد. لازم است در این خصوص گزارشی ارائه و مبنای افزایش و یا کاهش این ارقام نسبت به پیش بینی های برنامه 5 ساله سوم مشخص شود و به این پرسش پاسخ داده شود که نسبت ارقام ذکرشده در گزارش کمیسیون از لایحه، با ارقام برنامه و اسناد فرا دستی چیست؟ 
 
اگر شهرداری حمایت از پرسنل خود را رها کند مسئله سیاست‌ها قابل اجرا نیست
وی همچنین  گفت: تامین حقوق و مزایای همکاران در شهرداری، امری انسانی، اخلاقی و قانونی است. نباید فقط به حقوق مادی و شغل همکاران در مدیریت شهری اکتفا کنیم. انسانها کد یا عدد نیستند که هر جور بخواهیم با آنها رفتار کنیم.  آنها دارای حقوق شهروندی و انسانی و مورد احترام هستند. 
 
مسجدجامعی ادامه داد: در کار و شغل تنها پول ملاک نیست بلکه مبنای ما احترام ناشی از آن اشتغال است که ایجاد حیثیت هم می‌کند. مثلا موقعیت پدر یا مادری که نان آور خانواده است، جایگاهی است که دارای شان و احترام و عزت است و باید آن را رعایت و به آن توجه کرد. باید دقت داشت که اگر مدیریت شهری مجموعه پرسنل خود را رها کند و به حقوق انسانی و اجتماعی ان ها بی توجه باشد مسئله سیاست‌ها قابل حل نیست.
 
عضو شورای شهر افزود: ما نمی‌توانیم نسبت به سرنوشت همکارانمان در حوزه فرهنگی و اجتماعی و ورزش بی تفاوت باشیم و نمی‌توانیم هم ریل گذاری داشته باشیم و هم تضمین اینکه شهرداری حقوق و مزایای پرسنل را زمین نگذارد، می‌بایست به هر دو اینها توجه کنیم .
277-15

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: