• سه شنبه ١٢ اسفند ١٣٩٩-١٦:٤٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٩٢٠
احمد مسجدجامعی در جلسه شورای شهر تهران تاکید کرد:

بودجه ملی می‌بایست در راستای تقویت بودجه محلی باشد

عضو شورای شهر تهران گفت: ما متولی مجلس محلی هستیم و از آن دفاع می‌کنیم و نسبت‌های آن را رعایت می‌کنیم. رویکرد همراهی بودجه ملی با بودجه محلی را در نظر بگیریم و برای این موضوع می‌بایست دولت را متوجه این مهم کنیم.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر تهران احمد مسجدجامعی با بیان این که آن چه برخی دوستان عضو شورا در باره هزینه ها و درآمدها مطرح می کنند، ذیل بودجه ملی قرار می گیرد، خطاب به رئیس شورای شهر گفت: جناب آقای هاشمی! قرار نیست ما که متولی مجلس محلی هستیم، برای سطح ملی تصمیم بگیریم، سطح ملی مجلس خود را دارد، بنابراین ما از بودجه محلی، که برای شهر تهران است دفاع می‌کنیم و نسبت‌های آن را رعایت می‌کنیم. 
 
عضو شورای شهر تهران افزود: نکته اول این است که در پروژهای بزرگ مانند مترو بودجه ملی می‌بایست در راستای تقویت بودجه محلی باشد وگرنه نمی‌توانیم بدون کمک بودجه ملی مسائل و مشکلات پایتخت را حل کنیم. این قاعده و قانون است و در همه دوره‌ها هم این موضوع بوده و رعایت شده است.
 
عضو شورای شهر تهران در ادامه به نکته دوم پرداخت و گفت: اولویت حوزه حمل و نقل در بودجه شهری، موضوع جدیدی نیست زیرا در برنامه دوم نیز در زمان مسئولیت من در شورا ، وقتی سقف بودجه روی 98 هزار میلیارد تومان تنظیم شد، 5هزار میلیارد تومان برای حمل و نقل عمومی اضافه کردیم. در آخرین نظر سنجی که توسط شهرداری انجام گرفت مشخص شد  93 درصد شهروندان مهم‌ترین مسئله شهر خود را آلودگی هوا و ترافیک می دانند و ما به عنوان نمایندگان مردم می‌بایست بودجه شهر را با خواسته‌های عمومی همسو کنیم.
 
وی به دیگر نتایج نظرسنجی اشاره کرد و اظهار داشت: نکته سوم این که در نظر سنجی‌های صورت گرفته شهروندان نسبت به حمل و نقل عمومی به خصوص مترو و اتوبوسرانی و کم و بیش ناوگان تاکسیرانی رضایت نسبی دارند و می‌گویند همه جا در دسترس است. بنابراین، تدبیر پیش بینی‌شده مبنی بر افزایش سقف اعتبارات حمل و نقل و جابجایی در بودجه شهر، نتیجه داده است و شهروندان با آن موافقت کرده‌اند.
 
مشوق دولت برای سرمایه گذاری
مسجدجامعی با تاکید بر این که هزینه حمل و نقل در سبد هزینه های خانوار شهروندان تهرانی به خصوص طبقات محروم میزان بالایی را به خود اختصاص داده و می‌بایست به آنها کمک کرد گفت: این نکته که باید بخشی از اعتبارات حمل و نقل عمومی را بودجه ملی تامین کند، مسئله بسیار مهمی است. دولت باید دست کم یک سوم هزینه های جابجایی را به ویژه پس از افزایش قیمت حامل های انرژی، تامین کند. اما اگر دولت به تعهد خود عمل نکند و  بودجه تامین نشود سقف بیان شده را برای همین فعالیت های حرکت و رفت و آمد در شهر در نظر بگیریم. به نظرم این سقف اگر در نظر گرفته شود مشوق دولت برای آن سرمایه گذاری هم هست. 
 
عضو شورای شهر تهران افزود: باید رویکرد همراهی بودجه ملی با بودجه محلی را در نظر بگیریم و برای این موضوع می‌بایست دولت را متوجه این مهم کنیم. در این صورت در اعتبارات این حوزه بدون تغییر در سقف، جابه‌جایی داخلی صورت می‌گیرد که به نفع خواست عمومی شهروندان است.
277-14

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: