• سه شنبه ١٢ اسفند ١٣٩٩-١٥:٤٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٩١٩
سالاری عنوان کرد:

بودجه سال 1400 شهرداری، الگویی برای تمام کلانشهرها و شهرهای کشور است

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه توقف چرخه باطل شهر فروشی، ابر پروژه و مهم ترین دستاورد مدیریت شهری دوره پنجم است، گفت: اینکه برخی همکاران دریافت عوارضی مانند عوارض زیربنا، تراکم پیش آمدگی و تغییر کاربرد در چارچوب طرح تفصیلی را شهرفروشی می نامند، جای تعجب است.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، محمد سالاری با تاکید بر اینکه بودجه سال 1400 شهرداری تهران انقباضی است، گفت: نگاه کالایی به شهر در دوره پنجم مدیریت شهری تبدیل به نگاه معنایی شده است و مهم ترین دستاوردهای مدیریت شهری در بودجه 1400 تجلی پیدا کرده است و الگویی برای تمام کلانشهرها و شهرهای کشور در کنار توقف چرخه باطل شهرفروشی و توجه به حقوق عمومی و توسعه محلات و ارتقا کیفیت زندگی خواهد بود.
 
رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در جریان بررسی بودجه سال 1400 شهرداری تهران گفت: در ابتدا تشکر می کنم از شهرداری تهران، معاونت برنامه ریزی و امور شوراهای شهرداری و اعضا و کمیسیون های تخصصی شورای شهر تهران که ورود به موقعی به بودجه داشتند و با یک نگاه کاملا کارشناسی و دقیق همه ابعاد لایحه بودجه را مورد بررسی قرار دادند و فراتر از دوستی ها و صمیمیتی که بین اعضای شورا وجود دارد، در مواردی که اختلاف نظر داشتند، نظرات متفاوت مطرح شد و این از دستاوردهای شورای یکدست پنجم است که حتی بیشترین تذکرات را به شهردار منتخب اصلاح طلب در راستای در نظر گرفتن مصلحت شهر دارد، چراکه این نگاه موجب شکوفایی، بالندگی و جمع بندی به نفع مصلحت عمومی شهر می شود.
 
سالاری در اعتراض به نظر برخی اعضا که  بودجه 1400 را انبساطی عنوان کردند، اظهار داشت: این نظر کاملا اشتباه است و به هیچ عنوان مبانی صحیحی ندارد و مبتنی بر داده ها و شاخص های قابل سنجش نیست. وقتی گفته می شود، این بودجه انبساطی بسته شده باید برای آن مجموعه ای از ادله و استنادات و مقایسه های تطبیقی با دوره های قبل ارائه شود.  
 
وی ادامه داد: بررسی های ما در کمیسیون شهرسازی و معماری و کمیسیون برنامه و بودجه و شهرداری تهران نشان می دهد که بودجه سال 1400 به لحاظ قدرت خرید خدمات، قدرت خرید مردم و پرداخت حقوق و مزایا حتی کم تر از بودجه سال 1390 است، بنابراین بودجه به شدت انقباضی بسته شده است.
 
سالاری با تاکید بر اینکه  توقف چرخه باطل شهر فروشی، ابر پروژه و مهم ترین دستاورد مدیریت شهری دوره پنجم است، گفت: اینکه برخی همکاران دریافت عوارضی مانند عوارض زیربنا، تراکم پیش آمدگی و تغییر کاربرد در چارچوب طرح تفصیلی را شهرفروشی می نامند، جای تعجب است.
 
این عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: درست است که ما مخالف بارگذاری های انبوه و فراتر از طرح تفصیلی هستیم اما به همان میزان هم موافق تحقق حقوق مردم در چارچوب طرح تفصیلی هستیم. ما به هیچ عنوان مخالف ساخت و ساز و نوسازی در شهر تهران نیستیم لذا اقلیتی که در عرصه های عمومی شهر و در چارچوب طرح تفصیلی اقدام با ساخت و ساز می کنند، باید عوارض پرداخت کنند. اگر شورای پنجم تصمیم بگیرد عوارض از حوزه ساخت و ساز قانونی و در چارچوب طرح تفصیلی را دریافت نکند، به این مفهوم است که هزینه های اداره شهر باید از  جیب عموم مردم پرداخت شود و عموم مردم بجای اقلیتی که در عرصه ساخت و ساز قانونی سرمایه گذاری می کنند باید هزینه شهر را بپردازند. آیا این درست است؟
 
رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با بیان اینکه اکنون در دوره پنجم برای اولین بار در بودجه 1400، عمده منابع درآمدی با توجه به محلات و پروژه های توسعه محله ای و با رویکرد نرم افزاری و ایجاد زیر ساخت های نرم افزاری بسته می شود،‌ افزود: اکنون نگاه کالایی به شهر تبدیل به نگاه معنایی به شهر شده است و مهم ترین دستاوردهای مدیریت شهری در بودجه 1400 تجلی پیدا کرده است. هرچند ما برای رسیدن به نقطه مطلوب راه طولانی داریم اما بودجه 1400 الگویی برای تمام کلانشهرها و شهرهای کشور در کنار توقف چرخه باطل شهرفروشی و توجه به حقوق عمومی و توسعه محلات و ارتقا کیفیت زندگی خواهد بود.
277-13

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: