• سه شنبه ١٢ اسفند ١٣٩٩-١٤:٣١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٩١٣
سیدمحمود میرلوحی :

در دوره پنجم شهر فروشی و تخلف تعطیل شد / نه تنها بدهی نداریم حتی 4هزار میلیارد بدهی دوره گذشته را پرداخت کردیم

رییس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای اسلامی شهر تهران، گفت: در این دوره مدیریت شهری یک باغ منهدم نشده است، یک ریال بدهی به جا گذاشته نشده، تراکم مازاد غیر قانونی و فراتر از طرح تفصیلی داده نشده و یک متر زمین ذخیره بر باد داده نشده است. در دوره پنجم شهر فروشی و تخلف تعطیل شد .

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران سید محمود میر لوحی در دویست و هفتاد و هفتمین جلسه شورا و در بررسی کلیات حوزه مصارف لایحه بودجه 1400 ، گفت:  برخی عناوین که به کار برده می شود نظیر منابع ناپایدار  و شهر فروشی و اطلاق آن به شورای پنجم  کم لطفی به شورای پنجم است. لازم می دانم چند نکته را بیان کنم که دوستان توجهی به آن ندازند نظیر آنکه ما به هیچ عنوان مازاد تراکم نداریم و تراکم  در چارچوب  طرح تفصیلی داریم.

میرلوحی ادامه داد: در بودجه سال 95 بالغ بر 6 هزار و 900 ملیارد تومان  دارایی مالی در بودجه داشتیم که این به معنای استقراض است اما در بودجه سال 99  این ردیف حذف شد. این در حالی است که در سالجاری، 4 هزار میلیارد تومان بدهی پرداخت کردیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، افزود: در این دوره مازاد تراکم به مفهوم ارتفاع غیرمجاز فراتر از طرح تفصیلی نداریم و همانطور که آقای حناچی در صحن شورا اعلام کرد یک برج فراتر از طرح تفصیلی در دوره پنجم ساخته نشده است.

وی ادامه داد: من در تعجبم که دوستان سخن از منابع ناپایدار و شهرفروشی می کنند در حالی که قبلا شهرداری از محل کمیسیون ماده100، بالغ بر 3 هزار میلیارد درآمد داشته اما در بودجه سال 1400 به صفر رسیده است. امروز ادعا می کنم که بودجه شهرداری تهران در سال آینده 100 درصد بر اساس منابع پایدار است.

رییس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورا افزود: با چنین سخنانی افکارعمومی را مشوش نکنید، چگونه صحبت از منابع ناپادار می شود وقتی در مدیریت گذشته 22 میلیون متر زمین ذخیره فروخته شد و ما در این دوره حتی یک متر از زمین های ذخیره را نفروختیم. ما در دوره پنجم یک ریال بدهی برای آیندگان به جای نگذاشته ایم در حالی که گذشتگان برای ما بدهی 69 هزار میلیارد تومان به جا گذاشتند حتی موفق شدیم 4 هزار میلیارد تومان از بدهی ها را پرداخت کنیم.

میرلوحی افزود: در این دوره مدیریت شهری یک باغ منهدم نشده است، یک ریال بدهی به جا گذاشته نشده، تراکم مازاد غیرقانونی و فراتر از طرح تفصیلی داده نشده و یک متر زمین ذخیره بر باد داده نشده است. در دوره پنجم شهر فروشی و تخلف تعطیل شد .

277-8

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: