• سه شنبه ١٢ اسفند ١٣٩٩-١٢:٢٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٩١٠
رسولی در صحن شورا:

افزایش بودجه حمل و نقل برای ۱۴۰۰/ لزوم پیوستن شبکه حمل‌ونقل داخل شهر تهران با شبکه‌های خوشه‌ای حومه

خزانه دار شورای شهر تهران با بیان اینکه سهم بودجه حمل و نقل در بودجه ۱۴۰۰ افزایش یافته است، گفت : مدیریت هوشمند حمل و نقل اقتضا می کند که شبکه حمل‌ونقل داخل شهر تهران با شبکه‌های خوشه‌ای حومه مرتبط شود. در این صورت دو اتفاق مثبت به لحاظ حمل و نقلی می افتد.ما هر چه بتوانیم حمل و نقل حومه را توسعه دهیم به تفع شهر است اما نباید هزینه آن را ما تامین کنیم.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران سید حسن رسولی نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه درباره سهم حوزه حمل و نقل و عمران از بودجه 1400 شهرداری تهران گفت: 18 هزار و 966 میلیارد تومان سهم حوزه حمل و نقل و عمران و ترافیک است که معادل 38.7 درصد کل بودجه 1400 است. 
 
رسولی ادامه داد: سال 1399 سهم حوزه حمل و نقل و ترافیک 11 هزار و 209 میلیارد تومان بود که در بودجه 1400 به نزدیک 19 هزار میلیارد تومان رسیده است. یعنی سهم این حوزه از کل بودجه شهرداری تهران از 36.6 درصد به 38.7 درصد افزایش یافته است و نزدیک 2 درصد افزایش پیدا کرده است. 
 
رسولی افزود: در تهران نزدیک 9 میلیون نفر جمعیت ثابت و نزدیک 6 میلیون نفر جمعیت شناور داریم که محل کارشان در تهران است و اسکان آنها به دلیل وضعیت معیشتی در مناطق اقماری است. حداقل 400 هزار خودرو از اطراف وارد تهران می شوند و و باعث افزایش آلودگی، ترافیک و ... می‌شود.
 
رسولی ادامه داد: مدیریت هوشمند حمل و نقل اقتضا می کند که شبکه حمل و نقل داخل شهر تهران با شبکه‌های خوشه‌ای حومه مرتبط شود. در این صورت دو اتفاق مثبت به لحاظ حمل و نقلی می افتد.ما هر چه بتوانیم حمل و نقل حومه را توسعه دهیم به تفع شهر است اما نباید هزینه آن را ما تامین کنیم. البته مشخصا در مورد خط آنتی مترو بخش قابل توجه هزینه را ما پرداخت کردیم.
 
اگر دولت واقعا وارد عمل شود، فواید آن در حوزه حمل و نقل و آلودگی هوا  برای هر دو جمعیت است. 
 
در نهایت کلیات بودجه حوزه حمل و نقل عمران و ترافیک با 20 رای موافق به تصویب رسید.
 
 
277-5

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: