• سه شنبه ١٢ اسفند ١٣٩٩-١١:٥٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٩٠٩
علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران:

اختصاص ۱۰ میلیارد تومان برای ایجاد موزه معماری در بودجه ۱۴۰۰ / شهرداری نسبت به ایجاد موزه معماری بی توجهی می کند

سخنگوی شورای شهر از اختصاص ۱۰میلیارد تومان برای ایجاد موزه معماری در سال آینده خبر داد

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران،علی اعطا روز سه شنبه در جریان دویست و هفتاد و هفتمین جلسه شورا اظهار داشت: در دو سال اخیر در شورا تلاش زیادی کردیم موزه معماری تهران ایجاد شود و حتی در بودجه سال 99 شهرداری، به پیشنهاد کمیته معماری و طرح های شهری ردیفی اختصاصی به همین منظور به مبلع 5 میلیارد تومان ایجاد شد. 

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته با این که این تکلیف قانونی برعهده شهرداری بود، به آن عمل نشد، افزود: گفته شد در میان برخی مدیران ارشد شهرداری، از این امر که ردیف مصوب بودجه 99 بوده است، ممانعت به عمل آمده است و این امر جای تعجب دارد.

اعطا با تاکید بر اینکه شورای شهر امسال پیگیری های گسترده ای چه در جلسات و چه در مذاکرات شفاهی و حضوری انجام داد، افزود: موزه معماری تهران یک نهاد صنفی و یا بخشی نیست و مرکزی فرهنگی متعلق به همه مردم شهر است و انتظار می رفت شهردار محترم تهران که تخصص معماری دارند، نسبت به این موضوع توجه بیشتری مبذول کنند.

اعطا ادامه داد: متاسفانه در لایحه بودجه امسال، ضمن بررسی ها دیدیم این ردیف برای سال 1400 به پیشنهاد شهرداری صفر شده است و این امر به آن معنی است که شهرداری تصمیم گرفته این تکلیف قانونی را برای سال 1400 حذف کند. 

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه ما در کمیسیون معماری و شهرسازی با این امر مخالفیم و به پیشنهاد کمیته معماری و طرح های شهری این ردیف را با 10 میلیارد تومان احیاء کردیم، گفت: در جلسه کمیسیون تلفیق صبح امروز سه شنبه، تصویب شد و انشاءالله در صحن هم حائز اکثریت آرا خواهد شد.

وی عنوان کرد: امیدوارم با تصویب این ردیف حداقل در باقیمانده این دوره از مدیریت شهری، شهرداری نسبت به این امر فرهنگی توجه نشان دهد و این انتظار همگانی و عمومی را برآورده کند.

۲۷۷_۴

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: