• سه شنبه ١٢ اسفند ١٣٩٩-١١:٤٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٩٠٧
حسن خلیل آبادی مطرح کرد:

تحقق زیست‌پذیری تهران در گرو توسعه گردشگری

عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش گفت: تا زمانی که تهران به مقصد گردشگری تبدیل نشود، نمی‌توانیم شاهد زیست‌پذیری آن باشیم.

 به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورا یاسلامی شهر تهران حسن خلیل‌آبادی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در مراسم بازدید از مرکز کارآفرینی شهری حوزه گردشگری شهرداری منطقه یک که روز دوشنبه، ۱۱ اسفندماه با حضور مجید فراهانی، دیگر عضو شورا، علی اکبر عبدالمالکی، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی و برخی از مدیران ارشد حوزه گردشگری برگزار شد، گردشگری در ایران را موضوعی مغفول خواند.

خلیل‌آبادی افزود: با وجود مزیت‌های فراوان از جمله تاریخ تمدن طولانی، شرایط اقلیمی و جغرافیایی، فرهنگ غنی، دانش و تخصص بهداشتی و پزشکی و اماکن مذهبی، سهم کشور ما از دومین صنعت بزرگ دنیا یعنی گردشگری، تنها دو دهم درصد است.

وی با اشاره به تنوع اقلیمی استان تهران، عنوان کرد: تنوع اقلیمی استان تهران در دنیا بی‌نظیر است که همین امر از جذابیت‌های مهم استان تهران برای گردشگران محسوب می‌شود.

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر با بیان اینکه تا کنون در شهرداری از طریق شهرفروشی و تراکم فروشی درآمد کسب شده است، گفت: متاسفانه گردشگری هیچ جایگاهی در فعالیت مدیریت شهری نداشته است.

خلیل‌آبادی با اشاره به اینکه در حال حاضر در شهرداری تهران ستادی با عنوان ستاد گردشگری فعال است، گفت: متاسفانه به دلیل تضعیف جایگاه این ستاد و کمبود امکانات، کارمندان این بخش تقاضای انتقال به واحدهای دیگر را دارند.

وی با اشاره به مصوبه شورای شهر در سال ۱۳۹۷ مبنی بر ایجاد سازمان گردشگری در شهرداری تهران، گفت: طبق ماده ۷۲ برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران، شهرداری ملزم به ایجاد سازمان گردشگری شده، اما از سال ۱۳۹۷ تا کنون هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر خاطرنشان کرد: با ورود گردشگر به تهران، شرایط اقتصادی شهر متحول می‌شود و با ارتقاء اقتصاد شهری، شهرداری نیز به صورت غیرمستقیم کسب درآمد خواهد کرد.

خلیل‌آبادی با تاکید براینکه در کشورهای توسعه یافته از طریق گردشگری و بدون فروش منابع، معادن، مخازن و ثروت‌های نسل آینده، درآمد حاصل می‌شود، گفت: این کشورها از طریق درآمد حاصل از گردشگری امورات شهرهای خود را می‌گذرانند که باید از این کشورها الگوبرداری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه لازمه زیست‌پذیر بودن تهران، تبدیل آن به مقصد گردشگری است، اظهار کرد: برای تحقق این امر، استارتاپ‌ها و بخش خصوصی باید بیش از گذشته فعال باشند؛ چرا که مسئولان مربوطه آنگونه که باید به درک درستی از حوزه گردشگری نرسیده‌اند.

خلیل‌آبادی مشکل اصلی کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش را دستیابی به درآمد پایدار خواند و گفت: اتاق بازرگانی نیز باید در حوزه گردشگری متمرکز شود.

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش، خلاقیت را لازمه حوزه گردشگری دانست و خاطرنشان کرد: به جای احداث کارخانه‌هایی مانند کارخانه سیمان که باعث آلودگی هوا نیز می‌شود، با توسعه گردشگری، سعی در تعریف شغل‌های سبز داشته باشیم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: