• سه شنبه ١٢ اسفند ١٣٩٩-١١:٣٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٩٠٥
علی اعطا رییس کمیته معماری و طرح های شهری شورا:

اختصاص ۲۰ میلیارد تومان به تملک آثار ارزشمند معماری معاصر تهران/ با مصوبه شورا، تملک میراث معماری معاصر در دستور کار شهرداری قرار می گیرد

رییس کمیته معماری و طرح های شهری شورای اسلامی گفت: بودجه سال 1400 به پیشنهاد کمیته معماری و طرح های شهری مقرر شد ردیفی با رقم 20 میلیارد تومان به منظور تملک آثار ارزشمند معماری معاصر اختصاص پیدا کند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، علی اعطاروز سه شنبه اظهار داشت: امسال به پیشنهاد کمیته معماری و طرح های شهری ردیفی برای تملک آثار ارزشمند معماری معاصر در بودجه ایجاد شد. 

وی گفت: خیابان های تهران، نمایشگاه و موزه معماری آثار ارزشمند معماری هستند و تهران از این منظر شهری بسیار غنی است اما متاسفانه به واسطه جریان غالب اقتصادی متکی به ساخت و ساز در شهر تهران و موانع جدی حقوقی و مدیریتی، بخش مهمی از این آثار ارزشمند معماری تدریجا از بین رفته است.

اعطا تاکید کرد که روشن است که تملک، راه حل اساسی حفاظت نیست، اما معتقدم مناسب است برخی آثار ویژه معماری معاصر توسط شهرداری به عنوان نهاد عمومی تملک شود و به کاربری ها فرهنگی و هنری اختصاص پیدا کند.

سخنگوی شورای عنوان کرد: به همین منظور در ردیف بودجه سال 1400 به پیشنهاد کمیته معماری و طرح های شهری مقرر شد ردیفی با رقم 20 میلیارد تومان به منظور تملک آثار ارزشمند معماری معاصر اختصاص پیدا کند.

وی افزود: این پیشنهاد در جلسه سه شنبه صبح کمیسیون تلفیق شورا به تصویب رسید و در جلسه امروز صحن به تصویب رسید.

وی ابراز امیدواری کرد با ایجاد این ردیف، تملک تدریجی آثار ارزشمند معماری معاصر در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

وی گفت: به گمان من، باید به سمتی حرکت کرد که تدریجا آن دسته از املاک شهرداری که در آنها مجموعه مدیریت شهری و واحدهای زیرمجموعه آن استقرار پیدا می کند، ساختمان هایی باشد که به لحاظ معماری نیز واجد ارزش هستند.

اعطا با بیان اینکه این امر می تواند تضمین کننده تداوم حیات بنا و عدم تخریب و نوسازی آن باشد، عنوان کرد: چرا سراهای محلات، برخی شرکت ها و سازمان ها و ادارات کل در بناهای ارزشمند معماری تهران مستقر نباشند؟

رییس کمیته معماری و طرح های شهری شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: با ایجاد این ردیف در بودجه سال 1400 و تداوم آن در سالهای بعد می توان امیدوارم بود موضوع تملک آثار ارزشمند معماری معاصر، تدریجا در برنامه کاری شهرداری قرار گیرد.

277-2

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: