• دوشنبه ١١ اسفند ١٣٩٩-١١:٣٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٩٠١
سیدمحمود میرلوحی در گفت و گو با میزان:

دولت به قول خود در مورد کرونا عمل نکرد

محمود میرلوحی گفت:شهرداری برای مقابله با اپیدمی کرونا دوشادوش وزارت بهداشت کار و تلاش کرد. اما این تلاش‌ها دیده نشد. حالا اگر انتظار باشد که مدیریت شهری غیر از این‌ها و فراتر از این‌ها اقداماتی را صورت دهد باز ما بحثی نداریم. چون مدیریت شهری خدمتگزار مردم است.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محمود میرلوحی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران درخصوص اقدامات مدیریت شهری تهران برای مقابله با کرونا به میزان گفت: مدیریت شهری تهران طی یک سالی که از شیوع بیماری کرونا می‌گذرد با همه بحران‌هایی که وجود دارد در کنار تلاش برای تداوم فضای کار و خدمت حتی تلاش کرد برنامه‌هایی بسازد و مثلا در حوزه ورزش اقدام‌های موثری در فضای عمومی انجام دهد. یا در بخش میوه و تره بار و فروشگاه‌های شهروند باز موفقیت‌هایی به دست آمده است.
 
وی ادامه داد: از یاد نبریم در اسفند نود و هشت و فروردین نود و نه چه کلیپ‌هایی که ساخته نمی‌شد درباره اینکه ایران هم مثل ونزوئلا فروشگاه هایش بدون کالا خواهد ماند. اما این فروشگاه شهرداری بود که ایستاد و کالا‌های مورد نیاز مردم را در معرض دید عموم گذاشت. آن ازدحام جمعیتی که در اوایل شیوع کرونا به وجود آمد را نباید از یاد ببریم. من خودم شاهد بودم بعضی از افراد چطور از ترس کمبود کالا بعضی کالا‌ها را به صورت انبوه خریداری می‌کردند. اما خوشبختانه مدیران شهری ایستادند و کار کردند تا این جوسازی‌ها خنثی شد و از بین رفت.
 
عضو شورای شهر تهران اظهار داشت: کار شهرداری این است که اجازه ندهد میوه و تره بار مورد نیاز مردم در شرایط سخت دچار کمبود شود. برای همین از طریق فروشگاه شهرداری کمک شد تا اقلام مورد نیاز مردم به خصوص مواد شوینده دچار کسری نشود که مشکلی برای مردم پیش نیاید. یا آتش نشانی که با سم پاشی‌هایی که صورت داد برای مقابله با بیماری کرونا تلاش کرد. البته امروز گفته می‌شود آن سم پاشی‌ها بی اثر بوده، اما آن زمان این اقدام یک اطمینان خاطری برای مردم بود و باعث تقویت روحیه جامعه شد. در آن مقطع کارکنان آتش نشانی روزانه ایستگاه‌های اتوبوسرانی و مترو از تجریش تا شهرری را به صورت یکپارچه سم پاشی کردند. یا در موضوع پسماند که باید به یاد بیاوریم وقتی یک دستمال کاغذی یا ماسک در خیابان روی زمین می‌افتاد مردم چه احساسی پیدا می‌کردند. اما مسوولان پسماند شهری در این زمینه کار کردند و امنیت خاطر برای مردم ایجاد شد.
 
میرلوحی با بیان اینکه شهرداری و مدیریت شهری تهران تا اندازه‌ای مورد بی مهری قرار گرفته افزود: مسوولان دولتی کمکی نکردند و از آن منابعی که به ستاد ملی مقابله با کرونا داده شد هم هنوز چیزی به دست ما نرسیده است. البته یک قولی داده شده، اما تا جایی که من خبر دارم هنوز چیزی به دست شهرداری نرسیده است. در حوزه اتوبوسرانی هم باز قول‌هایی داده شده که مبالغی برای این بخش اختصاص داده شود. اما فعلا اتفاقی نیفتاده است.
 
وی خاطرنشان کرد: شهرداری برای مقابله با اپیدمی کرونا دوشادوش وزارت بهداشت کار و تلاش کرد. اما این تلاش‌ها دیده نشد. حالا اگر انتظار باشد که مدیریت شهری غیر از این‌ها و فراتر از این‌ها اقداماتی را صورت دهد باز ما بحثی نداریم. چون مدیریت شهری خدمتگزار مردم است. اما واقعیت این است که از دیگران هم می‌شود سوال کرد که شما در این فضا چه کرده اید. واقعا جای سوال دارد که چرا بعضی‌ها بنای نادیده گرفتن زحمات و تلاش‌های مدیریت شهری را دارند؟

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: