• يکشنبه ١٠ اسفند ١٣٩٩-١٥:٥٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٨٩٠
رسولی در صحن شورا:

اختصاص 700 میلیارد تومان برای توسعه حمل و نقل عمومی مبتنی بر TOD

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه: برای توسعه TOD ، 700 میلیارد تومان اعتبار هم در ردیف‌های درآمدی و هم دریف‌های هزینه‌ای در نظر گرفته شده است.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین ‎الملل شورای اسلامی شهر در دویست و هفتاد و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران سید حسن رسولی نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در واکنش به پیشنهاد شهربانو امانی درباره استفاده از  100 درصد درآمدهای وصولی حاصل از عوارض ساختمانی در راستای توسعه  حمل و نقل عمومی مبتنی بر TOD گفت: بخشی از پیشنهاد خانم امانی توسط کمیسیون تلفیق پذیرفته شده است. برای توسعه TOD ، 700 میلیارد تومان اعتبار هم در ردیف‌های درآمدی و هم دریف‌های هزینه‌ای در نظر گرفته شده است. 
 
رسولی ادامه داد: این 700 میلیارد تومان شامل دو زیر ردیف است.ردیف اول فروش اموالی است که در این زوم ها بارگذاری می‌شود و ارزش افزوده ایجاد می کند. 400 میلیارد تومان از آن هم عوارض ساختمانی تا شعاع 300 متر است. سایر تقاضاهادر پیشنهاد مثل پروانه های ساختمانی مازاد بر تراکم پایه مسکونی، بالکن و غیر هر کدام برای خود ردیف درآمدی و ردیف هزینه ای  دارد و ردیف‌های بودجه را به هم می‌ریزد.  
 
 خزانه‌دار شورا افزود: یکی از تفاوت های بودجه امسال این است که تبصره ای  وجود ندارد که آثار بودجه ای آن در ردیف‌های بودجه دیده نشده باشد. با قبول این پیشنهاد هم ردیف های درآمدی و هم ردیف های هزینه ای به هم می ریزد. 
رسولی افزود: بخش حمل و نقل ریلی سه بخش لاینفک شامل زیربنا، ناوگان و تجهیزات دارد و همه آن را شامل می شود. نباید این سهم با ایستگاه BRT تقسیم کرد. درست است که ایستگاه BRT  محل سوار و پیاده شدن مسافر است ولی اصلا قابل قیاس با ایستگاه های ثابت مترو نیست.این به ضرر حوزه حمل و نقل عمومی است و همچنین ردیف‌های درآمدها را به هم می ریزد.
 
276-7

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: