• يکشنبه ١٠ اسفند ١٣٩٩-١٥:٤٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٨٨٩
محمد علیخانی:

برای تکمیل مترو 200 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است/ اجرای تی او دی در شعاع 300 متری منابع درآمدی خوبی برای توسعه و تکمیل طرح های حمل و نقل عمومی است

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: برای تکمیل مترو تهران 200 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با روند کنونی بیست سال طول می شکد تکمیل شود در حالی که با استفاده از منابع درآمدی زون های تی او دی می توانیم این امر بسیار تسریع بخشیم.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران در بررسی تبصره های بودجه در نوبت بعد از ظهر دویست و هفتاد و ششمین جلسه شورا شهر بانو امانی پیشنهادی در خصوص تبصره 4 و در راستای نهادینه کردن بحث تی او دی ارایه داد و گفت: در این تبصره پیشنهاد ما اضافه کردم صدور پروانه و گواهی و در نظر گرفتن ایستگاه های بی آر تی و شعاع 300 متری است.

وی ادامه داد: شورا در دوره پنجم به درستی توجه به تی او دی را مد نظر قرار داد و اگر این امر نهادینه و اجرایی می شد ما می توانستیم از درامد این بخش در خصوص توسعه تجهیزات حمل و نقل استفاده کنیم و امروز خیلی روان تر  ناوگان حمل و نقل عمومی حرکت می کرد و در شرایط کرونایی به کار می آمد.

محمد علیخانی نیز در این خصوص گفت: اگر قرار باشد درآمد های در شعاع 300 متری در خصوص ایستگاه های حمل و نقل عمومی جدی گرفته نشود نوشتن این برنامه چه فایده ای دارد و امروز هم  چیزی قرار نیست از جایی کم شود.

وی افزود: منتهی نکاتی که اضافه شده بحث بی ار تی و گواهی را اضافه کردند. به نظر من اگر شورا مصمم است باید طرح تفصیلی اصلاح شود تا نهایتا بتوانیم توسعه حمل و نقل عمومی از طریق همین منابع تامین شود.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما 200 هزار میلیارد تومان برای تکمیل شبکه مترو اعتبار نیاز داریم و اگر با همین روند کنونی پیش رویم یعنی  3500 میلیارد در سال اعتبار تخصیص یابد تا بیست سال آینده تکمیل نخواهد شد. در حالی که اگر  در شعاع 300متر ایستگاه های حمل و نوقل عمومی هر درامد ی حاصل شود به توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص یابد مشکلات حل می شود.

تی او دی: توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی

بی آر تی : سامانه اتوبوس تندرو

276-6

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: