• پنج شنبه ٧ اسفند ١٣٩٩-١٦:٤٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٨٧٢
محمد سالاری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما اظهار داشت:

جبران بودجه وزارتخانه‌های دولت از محل شهرفروشی

عضو شورای شهر تهران: جبران بودجه وزارتخانه‌های دولت، از محل شهرفروشی و تغییر کاربری املاک و اراضی حاصل می‌شود.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محمد سالاری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: متاسفانه در کمیسیون تلفیق مجلس؛ با پیشنهاد دولت و همکاری مجلس؛ وزارت نیرو و دانشگاه آزاد اسلامی هم مثل وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و وزارت بهداشت مجوز گرفته اند تا به تغییر کاربری املاک و اراضی خود برای احداث و بازسازی و بهره برداری مبتنی بر آئین نامه‌هایی که در دولت تصمیم گیری می‌شود اقدام کنند.

وی گفت: با این نگاه، جبران بودجه وزارتخانه‌های دولت و دانشگاه آزاد اسلامی از محل شهرفروشی و تغییر کاربری املاک و اراضی که عمدتا کاربری‌های سرانه خدماتی دارند حاصل می‌شود.

سالاری افزود: ما به این علت مخالف هستیم که اختیار تغییر کاربری و تعیین عوارض بر عهده شورا‌های شهر است. با این تصمیم دولت و مجلس، هم املاک و اراضی وزارتخانه‌ها و دانشگاه آزاد با هدف درآمدزایی تغییر کاربری می‌یابد و روی آن بارگذاری می‌شود و هم اختیارات شورا‌ها و بودجه شهرداری کاهش می‌یابد.

وی گفت: اگر این روال در مجلس نهادینه شود قطعا وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها و نهاد‌های دیگر هم در سنوات آینده می‌آیند و دوباره همین مجوز را می‌دهند. در گذشته وزارت آموزش و پرورش بوده و بعد وزارت علوم و بهداشت و درمان اضافه شد و امسال شاهد اضافه شدن وزارت نیرو و دانشگاه آزاد هم هستیم

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: