• چهارشنبه ٦ اسفند ١٣٩٩-١٠:٢١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٨٤٣
همشهری در گزارشی نوشت؛

حمایت شورا از سرمایه‌گذاری در گردشگری تهران

دریافت دومرحله‌ای عوارض از هتل‌سازان تصویب شد

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل از همشهری اعضای پارلمان شهری روز گذشته با رد اعتراض هیأت تطبیق فرمانداری تهران به مصوبه «الحاق یک تبصره به‌عنوان تبصره چهارم ذیل بند «و» ماده چهارم مصوبه نحوه محاسبه و دریافت عوارض صدور پروانه ساختمانی نظارت فنی و عوارض استفاده موقت در شهر تهران»، روی مصوبه مبتنی بر دریافت عوارض دومرحله‌ای از هتل‌سازان پافشاری کردند.
به‌گزارش همشهری، مصوبه «نحوه محاسبه و دریافت عوارض صدور پروانه ساختمانی نظارت فنی و عوارض استفاده موقت در شهر تهران» در جریان جلسه پارلمان شهری بررسی شد و پس از اضافه‌شدن الحاقیه «عوارض افزایش ارزش قانونی ناشی از اجرای طرح‌های توسعه شهری در بند«د» مصوبه ساماندهی و توسعه تاسیسات گردشگری در تهران»، به تصویب رسید. با این الحاقیه سرمایه‌گذاران در هتل‌سازی‌ و ایجاد فضاهای اقامتی و گردشگری می‌توانند در 2مرحله، ابتدا 40درصد عوارض صدور پروانه را به‌صورت علی‌الحساب و 60درصد مابقی هم پس از بهره‌برداری پرداخت کنند.
محمد سالاری در جریان بررسی نامه اعتراض فرمانداری به مصوبه قبلی گفت: «هیأت تطبیق اعتقاد دارد این موضوع از مصادیق تخفیف است و بر اساس رأی دیوان عدالت اداری شوراهای شهر توان تخفیف دادن ندارند اما این در صورتی است که شوراهای شهر می‌توانند عوارض را برای کاربری‌های مختلف، متفاوت در نظر بگیرند. لذا ما این ادعای فرمانداری را نمی‎پذیریم.» 
سیدابراهیم امینی هم که ریاست جلسه شورا را به‌عهده داشت در حمایت از مصوبه قبلی گفت: «تبصره3 ماده50 قانون مالیات بر ارزش افزوده، پیش‎بینی کرده است که اعطای تخفیف ملغی است. همچنین وقتی از تخفیف سخن می‌گوییم که عوارضی از قبل وجود داشته باشد. اما در اینجا مصوبه‌گذاری کرده‎ایم. لذا تصویب لوایح یا لغو عوارض شهر و تغییر میزان، ازجمله اختیارات شورای شهر است. پس ما اصرار بر مصوبه داریم چون مغایرتی با قانون ندارد.» در پایان نظر کمیسیون‎ها مبنی بر اصرار شورا بر مصوبه خود به رأی گذاشته شد و با ۱۸رأی موافق به تصویب رسید.

ادغام 2معاونت قطعی شد
در ادامه جلسه سیدحسن رسولی در جریان بررسی لایحه ادغام 2معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورا و توسعه منابع انسانی، با تأکید بر ضرورت این کار گفت: «برنامه سوم شهرداری تهران که بهمن97 تصویب شد، شهرداری تهران را موظف به کاهش حوزه‌های معاونت خود کرد. 
از سوی دیگر سازمان‌های نظارتی ایراد قطعی قانونی و غیرقابل خدشه به ‌وجود برخی از معاونت‌هایی که به‌دلیل تدوام حیات غیرقانونی بوده و به‌صورت عرفی پذیرفته شده‌اند، گرفته‌اند و هم‌اکنون شهرداری تهران براساس برنامه توسعه سوم می‌خواهد به کاری که اشتباه و خلاف مسیر قانونی بوده پایان دهد و مأموریت حوزه منابع انسانی را در معاونت برنامه‌ریزی جانمایی کند تا این خلأ قانونی برطرف شود.» این لایحه با 16رأی تصویب شد.

   گلایه از وزیربهداشت

صحبت‌های اخیر سعید نمکی، وزیر بهداشت که از لقب «مرده‌شور» استفاده کرده بود،  سبب گلایه‌مندی کادر بهشت‌زهرا  شده است. سیدابراهیم امینی، نایب‌رئیس شورای شهر تهران نیز پس از پایان جلسه روز گذشته، در جمع خبرنگاران حاضر شد و در حمایت از زحمات پرسنل سازمان بهشت‌زهرا گفت: «کارکنان بهشت‌زهرا در دوران کرونا بهترین عملکرد را داشتند که حتی رعایت مسائل دینی و شرعی و بهداشتی در حاشیه قرار نگرفت. بنابراین توقع از وزیر بهداشت این نبود که این سخنان را بیان کنند و انتظار ما از وزیر بهداشت این است که عذرخواهی کنند و آنها را در اولویت تزریق واکسن قرار دهد.» 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: