• دوشنبه ٤ اسفند ١٣٩٩-١١:١٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٨٠٦
زهرا نژادبهرام درخصوص اقدامات مدیریت شهری در زمینه شفاف سازی و بهبود فضای شهری تهران به میزان گفت:

حتی یک جلسه شورای شهر غیرعلنی برگزار نشده است

زهرا نژادبهرام گفت: همه جلسات شورای شهر علنی بوده و همه مفاد جلسات هم منتشر شده است. حتی لوایح و طرح‌هایی که در اختیار شورای شهر گذاشته شده در پایگاه اینترنتی سامانه لوایح قرار داده می‌شود تا مردم بتوانند نسبت به آن‌ها اظهار نظر کنند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران زهرا نژادبهرام عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران درخصوص اقدامات مدیریت شهری در زمینه شفاف سازی و بهبود فضای شهری تهران به میزان گفت: شهرداری در عدم افتتاح پروژه‌های شهری بدون مناسب سازی گام بلندی را به رغم نیاز مبرمی که به ظرفیت این پروژه‌های شهری وجود دارد برداشته است. به خصوص در حوزه حمل و نقل شهرداری نوعی دستورالعمل قرار داده که حتما شهر باید برای همه باشد و از ظرفیت هایش برای همه استفاده شود و مناسب سازی برای همه شهروندان صورت بگیرد.
 
وی ادامه داد: شهرداری در این زمینه با پروژه‌های خرد خودش کار را پیش برده است. این مساله به رغم منابع درآمدی بسیار محدود به خاطر عدم اقبال به ساخت و ساز اتفاق می‌افتد. چون منابع اصلی شهرداری از محل عوارض شهرداری حاصل می‌شود و شهرداری منبع درآمدی دیگری ندارد. درواقع مدیریت شهری از منابع شهر هزینه می‌کند و ظرفیت‌های لازم برای نگهداشت شهر به کار گرفته می‌شود. چون ما شاهد هستیم در نگهداشت شهر هیچ تغییری به وقوع نپیوسته و وضعیت بهتر هم شده است.
 
نژادبهرام خاطرنشان کرد: در دوره کنونی با وجود نارسایی‌های گوناگون شاهد افزایش ظرفیت خدمت رسانی در محلات مختلف شهر هستیم. خریداری باغات یا زمین‌های متعلق به شهرداری و آماده سازی آن‌ها برای فضای سبز بوستان‌ها یکی از اقدامات در این زمینه است که قابل تامل هم هست. ما امسال شاهد بودیم چندین بوستان در نقاط مختلف شهر افتتاح شده است. باز از مهمترین پروژه‌هایی که شهرداری انجام داده و می‌توان به آن اشاره کرد پروژه‌های خرد محله محور بوده که شهرداری ظرفیت‌های زیادی را برای آن‌ها هزینه کرده است.
  
عضو شورای شهر تهران اذعان کرد: ما امسال دوهزار میلیارد تومان را برای پروژه‌های خرد در نظر گرفتیم که هزار پروژه خرد در سطح محلات انجام شود. بیش از پانصد مورد از این پروژه‌ها هم تا امروز انجام شده و باقیمانده آن‌ها تا پایان سال یا حداکثر یک یا دو ماه اول سال جدید انجام خواهد شد. در کنار این ما در نظر داریم همین مسیر را برای سال ۱۴۰۰ هم طی کنیم.
 
نژادبهرام با بیان اینکه شهرداری در زمینه پیشگیری از وقوع تخلف هم گام‌های بلندی را برداشته گفت: درواقع مدیریت شهری نسبت به بروز تخلف بسیار حساس است. ما در این دوره از مدیریت شهری هم میزان تخلفاتمان کاهش پیدا کرده به نسبت اقداماتی که شهرداری انجام داده و هم نظارت بیشتری صورت گرفته است. شاید یکی از عواملی که موجب این وضعیت شده موضوع شفافیت است. انتشار معاملات، انتشار پروانه‌های ساخت و ساز، حتی انتشار سفر‌های خارجی کارکنان شهرداری یا انتشار رقم حقوق مدیران شهرداری جزو این موارد است. همه این‌ها هم موید این است که مدیریت شهری فعلی در مسیر شفافیت حرکت می‌کند.
 
وی با اشاره به اینکه حتی در مصوبات شورای شهر هم این شفافیت را می‌توان دید افزود: ما در طول این سه سال یک جلسه که شورای شهر مصوبه‌ای داشته باشد و به شکل غیرعلنی برگزار شده باشد نداشته ایم. همه جلسات شورای شهر علنی بوده و همه مفاد جلسات هم منتشر شده است. حتی لوایح و طرح‌هایی که در اختیار شورای شهر گذاشته شده در پایگاه اینترنتی سامانه لوایح قرار داده می‌شود تا مردم بتوانند نسبت به آن‌ها اظهار نظر کنند. در مجموع به نظرم می‌رسد که در حوزه شهرسازی گام‌های بسیار بلندی را شهرداری در جهت پیشگیری از وقوع فساد و شفاف سازی اقداماتی که در حوزه شهری صورت می‌گیرد برداشته است.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: