• يکشنبه ٣ اسفند ١٣٩٩-١٣:٢٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٧٨٩
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران:

جذب منابع درآمدی جدید در بودجه 1400 در نظر گرفته شود/ شورای پتجم مفتخر به این است که شهر فروشی نکرده

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی لایحه بودجه 1400 شهرداری با بیان اینکه عدم شهر فروشی از افتخارات شورای پنجم پایتخت است گفت: جذب منابع درآمدی جدید در بودجه 1400 در نظر گرفته شود

محمد جواد حق شناس رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر  در  مخالفت با پیش بینی درآمد های بودجه 1400 توسط شهرداری تهران گفت:  روالی که در تدوین بودجه در پیش گرفته شده متاسفانه بر خلاف انتظار آن نگاهی  است که باید  بر اساس مصوبات و ضوابطی که در برنامه تکلیف کرده بودیم، متاسفانه این بودجه  با انحرافات جدی از برنامه سوم توسعه شهر تهران تنظیم شده است در حالی که می بایست برش یک پنجم سالانه ای از برنامه سوم می داشته، اما به این مهم توجه نشده است.

حق شناس افزود: من مخالفت اعضای کمیسیون فرهنگی را برای  تمام اعضای شورای شهر و معاونان شهرداری فرستادم اما خیلی گوشی برای شنیدن نیست و تلاش بر این است که بودجه با همین شکل و شمایل به پیش برود. اما به هر حال از باب این که این اظهارات ثبت شود ما این را به استحضار جمع می رسانیم که قطعا افزایش بی قاعده سقف بودجه بدون توجه به واقعیت درآمدی قابل قبول نیست.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر افزود: ما در وضعیت موجود در ماه اسفند هستیم در حالی که طبق گفته رییس کمیته بودجه آقای فراهانی تا اول اسفند تنها 65 درصد درآمد های بودجه سال 99 محقق شده و تا پایان اسفند این میزان به 70 درصد شاید برسد. حال چطور می خواهیم چنین افزایشی را پیش بینی کنیم؟

حق شناس ادامه داد: از سوی دیگر به جذب منابع درآمدی جدید بی توجهی شده است؛ در حالی که ما مدام فریاد می زنیم که به سمت منابع درآمدی  پایدار باید برویم، و حرکتی را که در مسیر خارج شدن از شهر فروشی به کندی شروع کردیم، متاسفانه  می بینیم که امسال مجددا بازگشت پیدا کرده ایم به همان رویکرد شهر فروشی یعنی بازگشت به عقب کرده ایم. این  در حالی است که شورای پنجم مفتخر به این بوده که از این پدیده شوم فاصله گرفته است.

او در ادامه سخنانش اظهار داشت: پدیده شومی که بیست سال بر شهرداری و مقدرات آن سایه افکنده و امروز این فجایع زیست محیطی و ترافیک و آلودگی نتیجه همین شهر فروشی ها بوده و ما نباید دوباره به شهر فروشی ها بر گردیم.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا با بیان اینکه عدم توازن تملک و واگذاری های دارایی مالی یکی دیگر از مشکلات است به کاهش بودجه حوزه فرهنگی در بودجه سال 1400 نیز گلایه کرد و گفت: حوزه فرهنگی و اجتماعی کمترین سهم و بیشترین کاهش را داشته و این با شعارهای شورای پنجم نمی خواند.

6-274

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: