• سه شنبه ٢٨ بهمن ١٣٩٩-١٤:٢٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٧٤٨
خلیل‌آبادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

محل دقیق دفن زکریای رازی هنوز معلوم نیست

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران نسبت به انتشار برخی خبر‌ها در خصوص زکریای رازی در فضای مجازی واکنش نشان داد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران حسن خلیل‌آبادی رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به خبری مبنی بر پیدا شدن مقبره زکریای رازی اظهار کرد: اخباری که در خصوص پیدا شدن قبر زکریای رازی دست به دست می‌چرخد، بیشتر گمانه‌زنی است.
وی ادامه داد: آقای کریمان هم در کتاب خود گمانه‌زنی‌هایی کرده اما هیچ کدام آن قطعی نیست، اینکه زکریای رازی در شهر ری بوده و تدریس می‌کرده درست است اما متاسفانه محل دفن او هنوز معلوم نیست.
 
رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران تصریح کرد: زکریای رازی حتما در شهر ری دفن است اما نقطه دقیق دفن مشخص نیست زیرا هیچ یک از کاوشگران و باستان شناسان هنوز این موضوع را تایید نکردند.
 
خلیل‌آبادی با اشاره به خبر جابجایی قبرها در گورستان ابن بابویه، تاکید کرد: زمانی که برخی افراد مشغول تصحیح برخی قبرها بودند ۲سنگ قبر جا به جا شد و بعد از تذکر ما اصلاح شد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: