• سه شنبه ٢٨ بهمن ١٣٩٩-١٣:٣٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٧٤٥
حجت نظری مطرح کرد؛

ناهماهنگی های بین مناطق و ستاد در خصوص احداث مسیر دوچرخه رفع شود/ متاسفانه فاصله گذاری اجتماعی در مترو و اتوبوس فراموش شده است

رییس کمیته مشارکت های مردمی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در برخی جاها از فضای پیاده‌رو کسر و به مسیر دوچرخه اضافه شده است، در عین حال شاهد این هستیم که مسیرهای تعبیه شده برای تردد نابینایان عزیز که مناسب‌سازی شده بود، در مسیر دوچرخه قرار گرفته است گفت: متاسفانه این ناهماهنگی بین بخشی ستاد و مناطق، این دست مشکلات را برای شهروندان به وجود آورده ‌است و ما مکررا شاهد اعتراض‌هایی از این دست به اعضای شورای شهر هستیم.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران حجت نظری در دویست و هفتاد و سومین جلسه شورا در تذکری  در رابطه با موضوع مناسب سازی معابر برای افراد دارای معلولیت و مسیرهای دوچرخه گفت:  متاسفانه علی رغم اینکه موضوع مناسب سازی و مسیرهای دوچرخه اتفاق خوبی است که در دوره پنجم مدیریت شهری رقم خورده، اما گاها به واسطه ناهماهنگی هایی بین ستاد و مناطق مشکلاتی پیش میآید و این مشکلات برای مردم موانعی را ایجاد می کند که شاید در سطح کلان مطرح نشود.

وی ادامه داد: مشخصاً استفاده از مسیر پیاده رو برای مسیر دوچرخه یکی از مشکلاتی است که در راستای شعار انسان محوری سمت آن رفتیم. برای محدود کردن تردد خودرو با سوخت فسیلی، مسیر پیاده را کوچکتر کردیم و از آن برای مسیر دوچرخه استفاده کردیم.

نظری افزود:  اگرچه این موضوع در تمام شهر تهران نیست اما متاسفانه در بسیاری از فضاهایی که ما مسیر دوچرخه داریم، از فضای پیاده‌رو کسر و به مسیر دوچرخه اضافه شده است. در عین حال شاهد این هستیم که مسیرهای تعبیه شده برای تردد نابینایان عزیز که مناسب‌سازی شده بود، در مسیر دوچرخه قرار گرفته است.

رییس کمیته مشارکت های مردمی شورای اسلامی شهر تهران گفت:  متاسفانه این ناهماهنگی بین بخشی ستاد و مناطق، این دست مشکلات را برای شهروندان به وجود آورده ‌است و ما مکررا شاهد اعتراض‌هایی از این دست به اعضای شورای شهر هستیم.

نظری افزود: این اعتراضها عمدتا از طرف سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه افراد دارای معلولیت و همینطور بعضی از شهروندان ساکن  در نزدیکی طرح‌های این چنینی است، که به کوچکتر شدن پیاده‌رو ها و عدم توجه به مناسب‌سازی معابر اعتراض دارند.

نظری اظهار داشت: متاسفانه این اتفاق در مناطق مرکزی شهر بیشتر رخ داده است. لذا تقاضا میکنم معاونت محترم فنی و عمرانی نسبت به اصلاح این رویه و هماهنگی بین ستاد و مناطق اهتمام جدی تری داشته باشند که خدای ناکرده مشکلات دیگری از این دست به وقوع نپیوندد و ایرادات قبلی هم رفع شود.

این عضو شورا در ادامه گفت: نکته دوم در مورد عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مترو و اتوبوس است. متاسفانه احتمال دارد که ما وارد پیک چهارم کرونا شویم و اگر احتیاط بیشتر نکنیم، مجدداً شاهد افزایش نرخ ابتلا به کرونا و همین‌طور افزایش شمار فوتی ها خواهیم بود. از این منظر تقاضا میکنم که مترو و اتوبوسرانی نسبت به رعایت فاصله گذاری اجتماعی در فضاهای عمومی دقت بیشتری داشته باشند.

نظری خاطر نشان ساخت:  متاسفانه این روزها فاصله‌گذاری اجتماعی در مترو و اتوبوس عملا به محاق رفته و این موضوع می‌تواند یکی از دلایل مهم افزایش شمار مبتلایان فوتی ها باشد. لذا به معاونت محترم حمل و نقل و ترافیک و مشخصاً شرکت بهره برداری مترو و سازمان اتوبوسرانی برای اصلاح این ایراد تذکر می دهم.

273-8

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: