• سه شنبه ٢٨ بهمن ١٣٩٩-١١:٣٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٧٤١
زهرا صدراعظم نوری درواکنش به سقوط یک جوان به داخل چاه بدون سرپوش؛

ایمنی مطالبه بر حق شهروندان است

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری گفت : وقتی ما بر سر نام ذاتی سازمان HSE با ماموریت حیاتی آن که به پایش الزامات ایمنی، بهداشت و محیط زیستی می پردازد، در شهر به مجادله می نشینیم این شهر و شهروندان هستند که از حوادث خرد و کلان در شهر متضرر و خسارت دیده می شوند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران زهرا صدر اعظم نوری در جریان دویست و فتادو سومین جلسه شورا در تذکری با اشاره به این که صبح دیروز باز هم شاهد حادثه سقوط یک شهروند جوان به داخل چاه بدون سرپوش در حاشیه بی نور بوستان نهج البلاغه بودیم که خوشبختانه با اطلاع رسانی سریع شهروندان و ورود فوری نیروهای آتش نشان به محل، نجات یافت گفت : آیا بنا نیست سایه خطر سقوط در چاه و یا برق گرفتی در اماکن عمومی به واسطه کم توجهی دستگاه های متولی روزی از سر شهر و شهروندان برچیده شود؟

وی ادامه داد : علی رغم پایش های محیطی مجموعه HSE شهر تهران از مخاطرات شناسایی شده حوزه فعالیت های شرکت آب و فاضلاب و اداره برق، هنوز هم چاه های آب و فاضلاب بدون درپوش و تیرهای چراغ برق و پرژکتورهای خالی از نور در شهر حادثه آفرینی می کنند.

 رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با بیان این که هر روز به نقاط بی دفاع شهر به واسطه عدم تامین روشنایی و تبدیل فضاهایی که مامن بزه کاران برای اعمال مجرمانه است، افزوده می شود، گفت : در حالیکه داشتن محیط امن و ایمن نه صرفا به دلیل وظیفه ذاتی دستگاه ها، بلکه طبق حق حیات، مطالبه بر حق شهر و شهروندان است.

او اضافه کرد : درست وقتی ما بر سر نام ذاتی سازمان HSE با ماموریت حیاتی آن که به پایش الزامات ایمنی، بهداشت و محیط زیستی می پردازد، در شهر به مجادله می نشینیم این شهر و شهروندان هستند که از حوادث خرد و کلان در شهر متضرر و خسارت دیده می شوند.

صدر اعظم نوری با تاکید بر این که مادامی که سازمانها و نهادهای مختلف به صورت بخشی و جزیرهای عمل کنند و رسالت خود را در داشتن مشارکتی موثر با مدیریت شهری و نهادهای مردمی برای تحقق HSE در شهر ایفا نمی کنند، همچنان شاهد نارسایی در اثربخشی این حوزه کلیدی خواهیم بود تصریح کرد :  مجددا از شرکت آب و فاضلاب، شرکت توزیع نیروی برق و شهرداری تهران می خواهم تا ضمن همکاری متقابل در موضوع HSE با فوریت نسبت به پایش و رسیدگی و رفع ناایمنی‌ها گزارش شده اقدام کنند. امید است تا با بازنگری ساختار HSE حلقه HSE شهرداری تهران در تعامل با سایر دستگاه های مسئول منجر به تحقق ایمنی بیشتر در شهر شود.

*hse :سیستم مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست.

273-4

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: